Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

F1: Jöhetnek a harmadik autók

F1: Jöhetnek a harmadik autók

Sport & Szabadidő

F1: Jöhetnek a harmadik autók

Sport & Szabadidő

Promotions - 2014.10.28. 07:31

"Valaki másnak szállítanák a harmadik autót, például, ha a Sauber eltűnne, a Sauberrel szerződnének. A Ferrari azt mondaná, adunk egy autót mindennel együtt, ezeket a szponzorokat is ragaszd rá, és ez a pilóta vezesse. És akkor a Saubernek nem kellene eltűnnie. Jelenleg például ha a Red Bull autót adna a Caterhamnek, megoldaná a problémáit" - magyarázta Ecclestone.

A lehetőség azért jött képbe, mert a Caterham, majd a Marussia jelentette be, hogy nem indul a hétvégi Amerikai GP-n, amin így csak 18 autó áll rajthoz. A Caterham ellen már csődeljárás is folyik, egyelőre még csak új tulajt keresnek neki, de ha nem akad, megszűnik a team. Az F1 minimum létszáma 16, ha ez alá esik az indulók száma, az F1 szerződést szeghet a versenyrendezőkkel.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a múlt héten azt mondta, idén már semmiképp sem fogja az FIA kérni őket, hogy állítsanak ki harmadik kocsit, Eric Boullier McLaren-igazgató szerint legalább félévvel előtte kell, hogy értesítsék őket, ha még egy autót várnak el tőlük.

Ecclestone elég egyszerűen felvázolta, hogyan működne az új rendszer, de azért nem ilyen sima az egész. Egy dolog, hogy letárgyalnák a szponzorokat és a csapatok legyártanának még egy autót, de kérdés, hogy mennyiért tennék mindezt. Ráadásul a szabályokban benne van, hogy egy csapatnak két autót kell rajthoz állítania, ebben az esetben viszont lennének egykocsis istállók. Hacsak nem vehetne a Sauber a Ferrari mellett egy Mercedest is. Ez mind mind kérdés.

Ráadásul jelenleg csak két csapat van, ami gond nélkül össze tudna rakni két plusz gépet, nem véletlenül emeltük ki a Ferrarit és a Mercedest: ez a két teljesen gyári team van az F1-ben, ami a kasztnit és a motort is magának készíti, így nem gond, ha több motort is kell legyártania.

A többiek tőlük veszik a motorokat, a McLaren idén a Mercitől, majd jövőre a Hondától kap, a Red Bull a Renault-tól, így nekik egyezkedniük kellene a beszállítóikkal, mert 50 százalékkal több motorra lenne szükségük. És ugye a motorgyártóknak is többet kellene termelniük, ami mind mind pluszköltség.

Természetesen minden megoldható, és ha sikerülne mindenkinek mindenkivel megállapodnia, akkor jöhetnének a harmadik pilóták. A jelenleg csapatot kereső Fernando Alonso mondjuk kaphatna egy Mercedest, amit nagyon szeretne, csak mondjuk a Saubernél. Vagy ha a McLarenhez menne, ami a legvalószínűbbnek tűnik, akkor az onnan így kiszorulni látszó Jenson Button vezethetne egy McLaren-Hondát, csak épp - tegyük fel - a Caterhamnél.

Mindez jelenleg nagyon nehezen tűnik elképzelhetőnek, és az biztos, hogy rengeteg tárgyalás és egyezkedés kellene, hogy megvalósuljon. Főleg, hogy a csapatfőnökök rengeteg dologban nem egyeznek, abban viszont igen, hogy egy istálló azért istálló, mert magának gyártja az autót, és eddig ellenezték a több csapat közötti autómegosztást.