promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Így vernek át a Sport szelettel - vérlázító sunyiság lapul kedvenc csokink csomagolásában

Így vernek át a Sport szelettel - vérlázító sunyiság lapul kedvenc csokink csomagolásában

Borítókép:  Wikipedia
Helyi Hírek
Kategória fejléc
Promotions

Nem újdonság, hogy a kisebb kiszerelés egységáron drágább, a Sport szelet esetében azonban ez a különbség 68%. Hogyan kerülhet ugyanannyiba a pici 25 grammos sportszelet és az XL méretű 42 grammos?

A Sport szelet igazi klasszikusnak számít a magyar édességek között. Azonban egy furcsa jelenségre bukkantak a vásárlók: a legkisebb kiszerelésű termék brutálisan drágább, mint a nagyobbik. Vajon mi állhat ennek hátterében?

Nos, a 25 grammos Sport szelet ára 68 százalékkal magasabb, mint a 42 grammos XL kiszerelésé, ész a különbség messze meghaladja a más csokinál tapasztalt árkülönbségeket. A legtöbb cég tudatosan a nagyobb kiszerelések felé tereli a vásárlókat, ezért nem olyan meglepő, hogy egységáron a nagyobb kiszereléssel jövünk ki jobban, azonban az ilyen méretű deficit egészen megdöbbentő.

A Pénzcentrum más csokoládékkal is összevetette a Sport szeletet.  A Snickers esetében 21 százalék, a Bounty esetében pedig csupán 10 százalék a különbség a kisebb és a nagyobb csokoládéostyák között.

Ami azonban a Sport szeletek árait illeti, a helyzet a következő:

A legkisebb, 25 grammos verzió drágább, mint a legnagyobb kiszerelés, miközben az áruk ugyanaz. Például a Spar és a Tesco esetében a 25 grammos 229-239 forintba kerül, míg a 42 grammos is ugyanannyiba. Ez azt jelenti, hogy a vásárló ugyanazért az árért 68% -kal több csokoládét kap.

Az Auchanban hasonló a helyzet, ahol a különbség szintén 68% az egységáron.  A sima, jelzés nélküli 31 grammos csoki pedig mindegyik boltban olcsóbb. Ez alapján egyértelműen túlárazottnak tűnik a legkisebb kiszerelésű Sport szelet.

Lehetséges, hogy a csomagolás okozza az árkülönbség egy részét, mivel a legkisebb, az eredeti Sport szeletek designját megtartó 25 grammos sportszelet  papír-alufóliába van csomagolva, míg a nagyobbakat egyszerű műanyag zacskóban találjuk. Továbbá a kisebb csomagolásnak a gyártási költsége valószínűleg akkor is magasabb lenne, ha ugyanúgy műanyagból készülne.

A kereslet és kínálat is szerepet játszhat: általában a nagyobb kiszerelésű termékek iránti kereslet stabilabb és nagyobb, ezáltal lehetővé téve az alacsonyabb egységárat a nagyobb mennyiségek gyártása és értékesítése során.

A Sport szelet esetében az óriási különbséget valószínűleg az okozza, hogy létezik egy masszív vásárlóközönség, akik nem is hajlandók más kiszerelést vásárolni, csak a retro hangulatot idéző legkisebbet. A boltok pedig nagyon jól tudják, hogy sokan ragaszkodnak a klasszikus kiszereléshez, és ezért hajlandók többet fizetni érte. A csokik összetételében egészen minimális az eltérés: a tömörebb 25 grammos csoki talán valóban más élvezetet nyújt, mint a könnyebb szerkezetű nagyobb táblák.

A kiszerelések között ugyanis csupán annyi különbség van, hogy a 25 grammosban 17 százalék étcsoki, a 31 és a 42 grammosban pedig 22 százalék étcsoki van. A Sport szelet példája azonban remekül rávilágít a tudatos vásárlás fontosságára. Ha összehasonlítjuk az árakat és az egységárakat, sokkal okosabban dönthetünk.