promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Laborok felújítása a Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskolában és Gimnáziumban

Laborok felújítása a Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskolában és Gimnáziumban

Borítókép:  Profimedia
Helyi Hírek
Kategória fejléc

A fejlesztések célja a tanárszakos egyetemi hallgatók gyakorlati képzésének magas színvonalú támogatása volt.

A Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium átfogó korszerűsítésen ment keresztül idén, amely magában foglalta többek között egy új fizikalabor létrehozását is. A projekt, amely a Széchenyi 2020 Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program "Gyakorló iskolák infrastrukturális fejlesztése" című része alatt zajlott, a EFOP-4.2.3-22-2022-00011 azonosítószám alatt futott, és 2022. szeptember 4-től 2023. augusztus 31-ig tartó időszakban valósult meg, 500 millió forintos költségvetéssel, amely teljes egészében vissza nem térítendő támogatás formájában érkezett. A fejlesztések célja a tanárszakos egyetemi hallgatók gyakorlati képzésének magas színvonalú támogatása volt.
 
A projekt során az intézmény 30 tantermét és a kapcsolódó helyiségeket, mint a kiszolgáló helyiségek, folyosók és tanári szobák újultak meg. A biológia laborban 8 mosogató tálca és csaptelep cseréje történt meg, valamint 20 db elektromos csatlakozó aljzatot helyeztek el, helyileg és vízvédelemmel ellátva. A 2. emeleti fizikalaborban új bútorok beszerzése mellett a munkahelyek elektromos árammal történő ellátását biztosították a fali áramvételi helyektől, továbbá a víz és csatorna meglévő hálózatra történő rákötése, valamint új gázfogadókra történő rákötés is megvalósult, együttműködve a jogosult szakcégekkel. 
 

Ezen kívül, a pályázat keretében további fontos infrastrukturális fejlesztések is megvalósultak, például a közösségi terek és szaktantermek tisztasági festése, egy tornaterem felújítása, amely most már többrétegű sportpadlóval felszerelt, így akár versenysportra is alkalmas.

 

Ez az átfogó infrastrukturális és eszközbeszerzési projekt nemcsak a tanulói és tanári környezetet modernizálta, hanem hozzájárult az intézmény pedagógiai eszközrendszerének hatékonyságának növeléséhez, így téve az intézményt vonzóbbá a leendő pedagógusok számára és elősegítve a magas színvonalú pedagógusok kinevelését.