Olvass tovább...
A Mentőszolgálat korlátozást volt kénytelen bevezetni.
Magyarország közútjain rengeteg baleset történik egy évben, amiből átlagosan 70 súlyos mentőbaleset. Mivel a mentőknek minél előbb ki kell érniük egy helyszínre, hogy segítsenek az embereken, kénytelenek átlépni a megengedett sebességhatárt; ám ez nem veszélytelen, főleg ha vannak olyan autósok, akik a szirénázó, megkülönböztető jelzést használó jármű érkezését figyelmen kívül hagyják - vagyis zavartalanul folytatják az útjukat.
Olvass tovább...
Tekintve, hogy a mentőautó haladása során az adott útszakaszra vonatkozó sebességhatár plusz 30 km/h-nál nagyobb mértékű túllépése jelentősen növeli a súlyos balesetek kockázatát, az Országos Mentőszolgálat úgy döntött, hogy bevezetnek egy sebességkorlátozást a saját gépkocsivezetőik számára:
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha például egy civil autósnak 50-el szabad mennie, akkor a mentőautó maximum 80-al haladhat, autópályán pedig a megengedett 130 km/h-s sebesség helyett 160-al mehet. A jelzőlámpás kereszteződés megint egy másik helyzet: ha piros a lámpa, akkor a szirénázó mentőautó csak megfelelő körültekintéssel, megkülönböztető jelzéseket használva is legfeljebb 30 km/h-s sebességgel hajthat át.
„A sebesség hatványozza a sérülés kockázatát és nagyon lerövidíti azt az időt, amely a helyzet megoldására fordítható. A mentő-vezető gyakorlatilag a sebessége megfelelő megválasztásával adhat lehetőséget önmagának és a másik közlekedőnek ahhoz, hogy elegendő idő álljon rendelkezésre észlelésre, döntésre és cselekvésre, az akadálytalan továbbhaladás biztosítására. A mentő számára sem szárad fel az útfelület, a fizikai határokat nem lehet korlátlanul kiterjeszteni”
- idézi dr. Melegh Gábor igazságügyi szakértőt az Országos Mentőszolgálat közleménye.