promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Elképesztő dolgot fotóztak egy balatoni automatában, ennél szürreálisabb dolgot az évben tuti nem láttál
Borítókép:  Profimedia/Illusztráció
Helyi Hírek
Kategória fejléc
Megosztás
Másolás

Egészen groteszk dologra lettem figyelmes egy kellemes délutáni Balaton parti sétánál.

Tudni kell rólam, hogy valamiért beteges módon odavagyok az étel és italautomaták kínálatáért. Bárhová utazok, biztosan a reptéri automaták szemrevételezése az első, minden más csak ezután jöhet, annyi viszont biztos, hogy igen széles smeretekkel rendelkezem ezen termékek palettájáról.

Tudom például, hogy Újpest-Városkapunál a Volán busz megáálója felé nagyon finom a mini zacskós Cheetos, ahogy azt is széles mosollyal mesélem mindenkinek, hogy Rómában lehet kapni kis pikáns olaszkolbászkát ropival összecsomagolva.

Tudom, hogy melyik italautomatában hideg a hell, és hol érdemes vizet venni, mert szobahőmérsékletű "üdítőt" fogunk kapni a bedobott fémpénzeinkért.

A tavalyi évben volt szerencsém körbeutazni Szicíliát, ahol egész üzlethelyiségeket rendeztek be automatákból: volt legális marihuána, olyan energiaitalok, amilyeneket én még az életben soha nem láttam sehol, gumicukor kreációk, amiket szintén nem találtam még boltokban előtte. Ott a patikák is ilyen rendszerrel működnek: szinte bármit megvásárolhatunk egy egy automatából.

Volt olyan is, ami kisgyermekes anyukákat segített: bébiételt, pelenkát, plüssállatot vásárolhatott az a szülő, akinek épp ezekre volt szüksége. Volt, ami illatszereket kínált: dezodort, fogkefét, fogkrémet, tampont kaphattunk, ha hirtelen bármelyik elfogyott volna, akár az éjszaka közepén.

Egészen sokan a felnőttbizniszre rendezkedtek be: ilyen-olyan rezgő eszközök széles választékát kínálták bizonyos automaták, voltak óvszerek egészen kacifántos ízesítésekben, de bizonyos segédeszközöket is megvásárolhattunk a nyílt utcára kirakott szerkezetből.

Ezek után azt hittem, hogy engem nem érhet meglepetés ezen a téren, de hol máshol is jött volna a (z egyébként kellemes) hidegzuhany, ha nem Magyarországon. Egyik nap a barátaimmal leugrottunk egy kellemes ebéd és nyárbúcsúztató kapcsán, majd Siófok főutcája felé vettük az irányt.

Az egyik elöl sétáló barátnőm fejhangon visítva kezdte kiabálni a nevem, mivel felfedezte, hogy itt is van egy automatákkal kirakott kis helyiség és tudta mennyire kedves lesz ez a szívemnek, így együtt örültünk a felfedezésnek.

Bementem körülnézni, itt is voltak egészen cifra dolgok, szinte egy kisebb bevásárlást el tudtál volna intézni, amikor is az egyik alsó polco megakadt a szemem és hirtelen azt sem tudtam mit mondjak.

A megszokott müzliszelet, rágcsa és chips hármasa között ott figyelt két, számomra teljesen oda nem illő dolog: egy Betyár ínyenc és egy Pokoli marha májas.

Amikor a döbbenet után következő nevetést abba tudtam hagyni, akkor vettem is gyorsan egyet a Betyárból, jelzem egyébként, hogy az automatát nem érte el az infláció, így kifejezetten gazdaságosan jutottam hozzá a vacsorámhoz.