promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Te is innen rendelsz? Pofátlanul manipulálhatott több népszerű webáruház
Borítókép:  profimédia
Helyi Hírek
Kategória fejléc
Promotions
Megosztás
Másolás

Valami olyat csinálhatott egy sor itthon is jól ismert webshop, ami nem túl etikus a vásárlókkal szemben.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított három nagy magyarországi ruha- és cipőkereskedő webáruház - a CCC, az Answear és az About You - magyar, lengyel, illetve német üzemeltetőjével szemben, mivel feltehetően jogsértő módon tüntetik fel az akciósként hirdetett termékeik árait - közölte a GVH az MTI-vel. A cégek úgy próbálták meg elmaszatolni a kedvezmény való mértékének meghatározhatóságát, hogy egyes esetekben több különböző eredeti, korábbi árat jelenítenek meg egyszerre.

Az About You például a teljes vásárlási folyamat alatt sürgető jellegű tájékoztatásokat tett közzé a termékek elérhetőségéről, ami szintén jogsértőnek minősülhet.

A versenyfelügyeleti eljárások megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozások a jogsértéseket elkövették. A tények tisztázására és a feltételezett jogsértések bizonyítására irányulnak az eljárások, amelyek lefolytatására három hónap biztosított, az időtartam indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható - ismertette a GVH.

Tavaly május 28-tól Magyarországon is szigorúbb rendelkezések léptek életbe a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok törvényi szabályozásában. Az árfeltüntetést tekintve a kereskedőknek egyértelműen világossá kell tenni a fogyasztó számára, hogy mi volt az akciót megelőző legalább 30 napban alkalmazott legalacsonyabb ár és ehhez képest mekkora a kedvezményes ár.

Mikortól számít manipulációnak, amit egy cég csinál?

Akkor beszélünk manipulatív gyakorlatról, ha például több ár jelenik meg egyszerre. Ez a vásárlók figyelmét zavarhatják, és befolyásolhatják döntéseiket. 
Az online webshopoknak nem szabad manipulálni a vevőket, és tilos ezt tenniük számos etikai és jogi ok miatt. A manipuláció a vásárlók befolyásolása és irányítása olyan módon, amely torzítja a valóságot és megzavarja a döntéshozatali folyamatot. Az online kereskedelmi vállalkozások hosszú távú sikeréhez fenntartható és etikus üzleti modellre van szükség. A manipuláció hosszú távon nem fenntartható, és nem hagy jó emlékeket a vásárlókban.

 

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás