promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Kiakasztotta vásárlóit egy magyar bolt - botrány, hogy milyen termékeket pakoltak ki július közepén

Kiakasztotta vásárlóit egy magyar bolt - botrány, hogy milyen termékeket pakoltak ki július közepén

Borítókép:  profimédia
Helyi Hírek
Kategória fejléc
Promotions

Szó se róla, így időben fel lehet készülni.

Mikulás sipka, csomagolópapír és girland. Az egyik debreceni üzlet már ezerrel készült a karácsonyi szezonra 

július közepén.

Egy zárt debreceni facebook csoportban tört ki a balhé a napokban azzal kapcsolatban, mi szükség van rá, hogy ilyen korán stresszeljék az embereket a karácsony dekor holmikkal? Talán a nyaralás előtt, közben vagy után senki nem szeret már az évvégére gondolni, ám a boltoknak általában nyomós indokaik vannak arra, hogy miért teszik ezt. Míg egyes kommentelők azt állították, hogy őket egyáltalán nem zavarja, ha már ki vannak téve ilyenkor a termékek - hiszen ki is lehet azokat kerülni, addig mások sokkolva álltak értetlenül a dolog előtt, hiszen addig még hónapok fognak eltelni, hogy becsomagolhassák a fa alá szánt ajándékokat.

Miért éri meg a boltoknak ilyen korán kitenni a karácsonyi árut?

Előfordulhat, hogy egyes boltok már nyáron vagy a korábbi időszakokban kipakolják a karácsonyi vagy a mikulás dekorációhoz szükséges árukat. Ez egy olyan kereskedelmi stratégia, amit előszezonális marketingnek neveznek, és több okból is alkalmazzák.

  • Hosszabb értékesítési időszak: Az előszezonális dekorációk korábbi kipakolása lehetővé teszi a boltok számára, hogy hosszabb értékesítési időszakot élvezzenek. Így az üzletek előre elkezdhetik promótálni a karácsonyi és mikulási termékeket, és vonzó ajánlatokat tehetnek az ügyfeleknek, mielőtt az ünnepek közelebb kerülnének.
  • Turizmus és utazás: A turizmus miatt, egyes üzletek olyan régiókban vagy városokban is kipakolhatják a karácsonyi dekorációkat, ahol már a nyár elején megnő az utazási és turisztikai forgalom.
  • Fogyasztói kereslet: Egyes vásárlók korán kezdenek készülni a karácsonyi ünnepekre, és szívesen vásárolnak előre dekorációkat és ajándékokat. Az előre elkészített termékek megjelenése lehetővé teszi, hogy ezeket a fogyasztókat is kielégítsék.
  • Konkurencia előny: Az előszezonális marketing stratégia segíthet az üzleteknek kitűnni a versenytársak közül és előnyt szerezni a piacversenyben.

Mindennek a hátránya lehet, hogy a fogyasztók irritáltak lesznek a nem az évszaknak megfelelő termékek miatt - nem csoda, hiszen senki nem szeret a negyven fokban karácsonyi teendőkre gondolni.

Bár a boltok korábban kipakolják a dekorációkat, a legtöbb ember hajlamos inkább közvetlenül az ünnepel előttre hagyni a vásárlát. Az előszezonális marketing egyik célja, hogy elősegítse a fogyasztók korai vásárlását és az üzleteknek lehetőséget adjon a fokozott értékesítésre az ünnepi időszak előtt. Azonban minden fogyasztónak fontos az óvatosság és a tudatos vásárlás, hogy ne essenek át az előzetes kampányok trükkjein, és csak olyan termékeket vásároljanak meg, amelyek valóban szükségesek számukra.

És ha már kinn vannak a termékek, akkor talán nincs túl korán egy klasszikushoz sem: