Te is innen rendelsz? Pofátlanul manipulálhatott több népszerű webáruház
Olvass tovább...
Szó se róla, így időben fel lehet készülni.
Mikulás sipka, csomagolópapír és girland. Az egyik debreceni üzlet már ezerrel készült a karácsonyi szezonra
Egy zárt debreceni facebook csoportban tört ki a balhé a napokban azzal kapcsolatban, mi szükség van rá, hogy ilyen korán stresszeljék az embereket a karácsony dekor holmikkal? Talán a nyaralás előtt, közben vagy után senki nem szeret már az évvégére gondolni, ám a boltoknak általában nyomós indokaik vannak arra, hogy miért teszik ezt. Míg egyes kommentelők azt állították, hogy őket egyáltalán nem zavarja, ha már ki vannak téve ilyenkor a termékek - hiszen ki is lehet azokat kerülni, addig mások sokkolva álltak értetlenül a dolog előtt, hiszen addig még hónapok fognak eltelni, hogy becsomagolhassák a fa alá szánt ajándékokat.
Miért éri meg a boltoknak ilyen korán kitenni a karácsonyi árut?
Előfordulhat, hogy egyes boltok már nyáron vagy a korábbi időszakokban kipakolják a karácsonyi vagy a mikulás dekorációhoz szükséges árukat. Ez egy olyan kereskedelmi stratégia, amit előszezonális marketingnek neveznek, és több okból is alkalmazzák.
Mindennek a hátránya lehet, hogy a fogyasztók irritáltak lesznek a nem az évszaknak megfelelő termékek miatt - nem csoda, hiszen senki nem szeret a negyven fokban karácsonyi teendőkre gondolni.
Olvass tovább...
Bár a boltok korábban kipakolják a dekorációkat, a legtöbb ember hajlamos inkább közvetlenül az ünnepel előttre hagyni a vásárlát. Az előszezonális marketing egyik célja, hogy elősegítse a fogyasztók korai vásárlását és az üzleteknek lehetőséget adjon a fokozott értékesítésre az ünnepi időszak előtt. Azonban minden fogyasztónak fontos az óvatosság és a tudatos vásárlás, hogy ne essenek át az előzetes kampányok trükkjein, és csak olyan termékeket vásároljanak meg, amelyek valóban szükségesek számukra.
És ha már kinn vannak a termékek, akkor talán nincs túl korán egy klasszikushoz sem: