promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Totálisan összeomlott a Tesco online bevásárlása karácsony előtt, és nem csak a házhozszállítással volt gond

Totálisan összeomlott a Tesco online bevásárlása karácsony előtt, és nem csak a házhozszállítással volt gond

Borítókép:  Profimedia
Helyi Hírek
Kategória fejléc

A Tesco az egyik magyarországi nagyvárosban nem volt felkészülve a rohamra.

Már az elején szeretném leszögezni, hogy ez nem egy „fúj, döngöljük földbe a Tescót” cikk lesz, mert már jó ideje használom náluk az online bevásárlást, és eddig semmi problémám nem volt vele. Ha másik magyarországi városban töltöm a napjaimat, akkor egyszerűen átállítom a címet, és oda szállítják ki a megrendelést, én pedig boldog vagyok, hogy elkerültem a sorban állást, a tömeget, és még sorolhatnám.

Vannak persze olyan dolgok, amikhez kell az úgynevezett bevásárlási rutin. A kártyás kedvezmények csábítóak, de mondjuk több mint 300 forintot tudtam spórolni, hogy leugrottam külön 10 darab tojást venni a közeli boltba, és nem online rendeltem, ami azért nem rossz a mostani időszakban. Szóval tudatos vásárlóként kell a trükközés, hogy a nagy áruházláncok ne szívják le teljesen a pénztárcánkat.

Ha online nagybevásárlást tartok, akkor szinte már képtelenség elkerülni, hogy ne 20 ezer forint alatt legyen az összeg. A Tescónál be lehet állítani (mivel sokan nem ismerik a rendszert), hogy mondjuk 10-től 11-ig szeretnéd kérni a kiszállítást. Lehetőségünk van a helyettesítő termék funkciót is használni. Ez azt jelenti, hogy ha például nincsen olyan márkájú tej, amit te a virtuális kosaradba tettél, akkor hoznak valamilyen másikat, hasonló árban.

Szállítás előtt szoktam kapni egy emailt, amiben van egy összegzés, így azt is látom, mi nem volt, és ajánlott-e fel a rendszer helyettesítő terméket. Ha igen, és nem kérem, mert az a márka például galádul rombolja a vízidisznók élőhelyeit, akkor egyszerűen visszautasítom a szállítónál.

Kezdjük azzal, hogy az eset Nyíregyházán történt. Már érdeklődtem egy ismerősömnél, hogy Budapesten mi volt a helyzet, de még nem kaptam választ. Most igyekeztem minél hamarabb leadni a december 23-ai rendelésemet, mivel fogytak az időpontok a nyíregyházi Tescónál, és december 24-én már nem volt kiszállítás. Ugyebár a Tesco áruházai is csak délig voltak nyitva ezen a napon.

Először jött tőlük az SMS, hogy 60-90 perc késésre kell számítani a kiszállításnál. Mondom ez még nem a világvége, átvitt értelemben tényleg be vannak havazódva. Aztán mire meg kellett volna érkeznie a bevásárlásnak, csipogott az újabb üzenet, hogy pluszban 120 perc késésre kell számítani. A kora délutáni bevásárlásom úgy este fél kilenc körül csengetett be. Morcos ilyenkor nem tudok lenni, mert nem a szállítók hibája, így „támogatóan” megjegyeztem neki, hogy abszolút nem lennék most a helyükben…

Az egyik ismerősöm, aki volt egy Tesco hipermarketben tegnap, elárulta, hogy mennyire ki volt ürülve, tehát valószínűleg rengetegen választották az online bevásárlást. Ez rendben van, de a Tesco ilyenkor miért vállalja túl magát? Például jómagam nem éltem volna meg katasztrófának, ha látom, hogy elfogytak az időpontok, és le kell mennem bevásárolni, más lehet igen. Amúgy attól függetlenül, hogy az emberek csak lézengtek, a pultok állítólag alaposan ki voltak fosztva. 

Az egésszel csak azt sikerült elérniük, hogy nekem még pluszban le kellett mennem a boltba reggel. Amikor megérkezett az email, az állt benne, hogy nem volt termék helyettesítés. Először azt szúrtam ki, hogy jóval kevesebbet kellett fizetni a kiszállításnál. Itt rögtön hozzátette a sofőr, hogy elengedték a szállítási díjat. Mondom ez egy tök jó marketing fogás, de a szállítási díj mellett még így is 4 ezer forint pluszban voltam. Ha megkapom mellé a termékeket, amiket rendeltem, akkor örülök, köszi a plusz kreditet Tesco, de ugyebár nem kaptam meg.

Ez azt is jelenti, hogy például nem volt a bevásárlásom között helyettesítő termékként vaj. Nincs vaj az áruházban? Ha árstopos lenne, még megérteném, de ezért nekem reggel külön le kellett vonszolnom magamat a boltba, az emailben pedig az állt, hogy minden okés. Ilyenkor az ember nyilván még többet is fizetne érte, csak ne kelljen sorban állnia ezért december 24-én.

Szóval a késés nem zavart volna, de annyira nagy volt a fejetlenség, hogy ez a bevásárlásom tartalmát is megkavarta. Sok minden nem érkezett meg, helyettesítő terméket pedig nem kaptam. Szóval a Tesco online bevásárlása alaposan összeomlott karácsony előtt, ez a cikk meg csak azért született meg, hogy erre jövőre picit jobban kellene figyelni.

Este a barátaimmal már nyilván azon poénkodtunk, hogy nem érkezett meg ez a luxustermékem:

„Perla marinált piros- és zöldpaprika krémsajttal töltve, marinált olívabogyóval.”

És most mi a frászt fogok magammal kezdeni? Tény, hogy karácsonykor a marinált olívabogyó nélküli élet olyan semmilyen, mély depresszióba is estem. Az iróniát félredobva, ez természetesen nem hiányzott annyira, a vaj az igen.

Az még biztosan sokakat érdekelhet, hogy a futár kapott-e borravalót a késés ellenére. Nagyon is kapott, karácsony van, és ez az őrület rajtuk csattant a legnagyobbat.