Tüntetés, lezárás, olajválság: remek film lett a Blokád, de tényleg Oscar-díjat érdemel? - kritika
Olvass tovább...
Szigorú szabályokat vezet be a kormány.
Az elmúlt időszakban megérett a változtatásra a taxizás szabályozása, ezért a Technológiai és Ipari Minisztérium javaslatára a magyar kormány módosította az erről szóló rendeletet, ami nemcsak a taxisok, de az utazók érdekeit is szolgálja. Vitézy Dávid közlekedésért felelős államtitkár a közösségi oldalán ismertette a változtatásokat.
Olvass tovább...
Bejegyzését azzal kezdte, hogy felhívta a figyelmet a járvány idejére felfüggesztett, taxijárművek életkorára vonatkozó szabályok lejáratáról, ami év végén esedékes.
„Figyelembe véve, hogy az elmúlt időben a pandémia, a járműipari és energiapiaci válság a taxisok helyzetét sem könnyítette meg, a 2017. január 1. előtt közúti nyilvántartásba vett taxijárművek maximálisan megengedett életkorát 10-ről 13 évre emeljük kivételesen. A 2017 óta forgalomba helyezett, tehát ma 6 évnél fiatalabb autók esetében marad a 10 éves szabály”
- írta az államtitkár.
Ugyanakkor közölte, hogy megteremtik a jogszabályi feltételeit, hogy a taxiszolgáltatók bekapcsolódhassanak a közösségi közlekedési közszolgáltatásba. Ez a nyugat-európai példákra épülő új szabályozás megteremti a lehetőséget az iránytaxik minden félnek előnyös működtetésére, akár üzemzavarok idején a taxik bevonására a vonatpótlásba, akár tervezett csatlakozó menetrend szerinti iránytaxik megrendelésére. Hozzátette, hogy ezeket a szolgáltatásokat az országos közlekedésszervező rendelheti meg a jövőben, természetesen egyelőre kísérleti jelleggel.
Komoly szigorításokat is bejelentett, amivel a szabályellenes taxisokat akarják kiszúrni:
A szigorításoknak és a változtatásoknak a célja, hogy az utasok és a jogszerűen működő taxisokat megvédjék.
Olvass tovább...