Fontos döntést hozott a kormány a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban – Erre már nagyon sokan vártak
Olvass tovább...
Drágább lesz taxiba ülni a fővárosban – mutatjuk, hogy mennyivel.
Már tavaly novemberben követelték a taxisok, hogy megnövelhessék a tarifáikat. Akkor a főváros vezetése a vészhelyzeti jogszabályra hivatkozva utasította el ezt.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke, már akkor sürgette, hogy jussanak valahogy közös megegyezésre. A sofőrök akkor minimum 18 százalékos azonnali emelést követeltek.
Olvass tovább...
Össze is állítottak egy dokumentumot, amelyben látható volt, hogy a taxisok költségei mennyiben változtak az évek során. Folyamatosan mentek a tárgyalások a díjemelésről, aminek most lett eredménye.
„Tegnap este, hirtelen a mai taxis demonstráció előtt, változott a helyzet azzal, hogy a kormány mostantól engedélyezi a taxis díjak emelését. Ezért azt javaslom, hogy folytassuk a tárgyalásokat a hivatalos taxis szervezetekkel, állapodjunk meg egy méltányos emelésben, amit beviszünk a Fővárosi Közgyűlés elé, és ha van teljes körű szakmai és politikai konszenzus, akkor dönthetünk a taxisok sok szempontból jogos igényeiről”
- írta a Facebook oldalán Karácsony Gergely.
Ha mindenben sikerül megállapodni, akkor kilométerenkénti viteldíj 300 forintról 500 forintra fog emelkedni.
Olvass tovább...
A kommentelők közül volt, aki kiakadt, de azért egy topkommentelő igyekezett megvédeni a taxisokat.
„A gyengébbek kedvéért(vagyis a kommentelők nagy része), egy taxis nem csak tankol, de eszik, iszik is, lakik stb, ha esetleg magatoktól nem jöttetek volna rá. Vagy nekunk nem drágult a megélhetés? Infláció nem hat ránk? 10 év alatt 10%-kal drágult a tarifa. Ehhez képest a használt autók ára csak az elmúlt 2 évben 50-80%(!)-kal drágultak, a biztosításunk 2x annyi a használati pótdíj miatt mint egy civilnek, ezen felül fordított áfa, kata, ipa, tagdíj, leadó, droszt, műszaki évente, karbantartás (ami az egyre sz*rabb utak miatt egyre több) és még hosszasan lehetne sorolni”
- írta Krisztián.