promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Videó is készült róla, létezik a Duna alatti titkos alagút, percek alatt átérhetünk a túlsó partra - és nem is olyan titkos igazából

Videó is készült róla, létezik a Duna alatti titkos alagút, percek alatt átérhetünk a túlsó partra - és nem is olyan titkos igazából

Borítókép:  Profimedia - illusztráció
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc
Promotions

Igen, és elképesztő élményben lehet részed, hiszen száraz lábbal átérhetsz a Duna alatt.

Talán már a kérdést is meglehetősen csalafintán tettük fel, amelyre nem is lehetne olyan választ adni, hogy nem, hiszen több alagút is átvezet a Duna alatt Magyarországon, gondoljunk csak azokra, amelyekben a fővárosban a metró szerelvényei futnak. De persze az már sokkal izgalmasabb kérdés, hogy vannak-e olyan alagutak, amelyekben át is sétálhatunk a két part között.

Az alagutak kérdése a Duna alatt amúgy egy kicsit végigköveti a 19. század fejlődését is, hiszen több terv is született már korábban arról, hogy akár a gyalogosforgalmat is a Duna alatt megépítendő alagútban vezessék el. Már 1837-ben beszéltek erről, tehát a reformkorban, még az 1848-as szabadságharc előtt is szóba került egy effajta megvalósítás terve. Az ötletet amúgy többek között Novák Dániel mérnök vetette fel, és ő volt az, aki ezt összekapcsolta a később meg is épített Várhegy alatti alagút tervével, tehát ez a kettő, a Várhegy alatt futó, illetve a Duna alatt megépítendő alagút szerves egységet alkotott volna.

Végül a Lánchíd kötötte össze a két partot, Budát és Pestet a felszín felett.

A Duna alatt az első közműalagút az 1940-es évek elején épült meg végül. Ám van másik alagút is a két part között, és ez nem is olyan titkos, amely a Duna alatt megy át, két település között a Dunakanyarban. Az ország egyik legkisebb népességű, de történelmileg nagyon fontos városát, Visegrádot köti össze Nagymarossal, és bizony évente át is mehetünk ezen az egyedülálló építményen, az alkalmakról pedig az interneten lehet tájékozódni.

Az alagút építése amúgy 1995-re fejeződött be, és a magyar részről később leállított vízlépcsőrendszer projekt egyik része volt. A Visegrádot Nagymarossal összekötő alagút a Duna alatt amúgy egy közműalagút, ahol vízvezetékek és káblek futnak, 550 méter hosszú.

Hogy pontosan hogy is néz ki? A YouTube-on is számtalan videó mutatja be neked a páratlan látványosságot.