promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
8 érv, plusz egy hatalmas pénzügyi lehetőség, hogy saját kézműves söröd legyen

8 érv, plusz egy hatalmas pénzügyi lehetőség, hogy saját kézműves söröd legyen

Borítókép:  Profimedia
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc

Az utóbbi bő egy évtized elhozta számunkra a kézműves sörforradalmat, amelynek keretében gombamód szaporodnak a jobbnál jobb kisüzemi sörök. A forradalom megállíthatatlannak tűnik, a trend rendíthetetlen. Ám téved, aki azt gondolná, hogy lemaradt, és már nem tudja meglovagolni ezt a gasztrohullámot. Sőt, most van egy nagy lehetősége is, hogy könnyebben csatlakozzon hozzá.

Aki kézműves sörfőzésre adja a fejét, az nem olyan típus, aki a megszokott dolgokat szereti. Aki kraft sör készítése mellett teszi le a garast, az olyan, aki mindig vevő az újdonságokra, olyan ember, akit az is érdekel,

hogy milyen új lehetőségeket tartogat számára a világ habos oldala.

Rendhagyó toplistás cikkünket most azzal a +1-es lehetőséggel kezdjük, amely egy kiváló befektetés lehet azoknak, akiknek saját éttermük, pubjuk, kocsmájuk, rendezvényházuk vagy akár sportpályájuk van, és szeretnének végre sörválasztékot tekintve is egyedivé válni.

+1.) Kézműves sör infrastruktúra könnyedén

Porondmester formabontó újdonsággal robbant be anno a magyar piacra, amikor mozgatható, könnyen telepíthető saját sörfőzdével lépett a kézműves sörkultúra nagyszínpadára. Az általuk kínált mobil sörfőzde legoszerűen épül fel, akár 30 négyzetméteren is létrehozható, és szabadon telepíthető. 

A szerkezet szinte bárhol elfér, így a kocsmát sem kell átalakítani a telepítéskor, és ami a jövőt illetően nagyon fontos lehet, egyszerűen bővíthető is.

A Porondmester segít kialakítani egyedi arculatod, és felépíti saját mobil sörmanufaktúrád. Rád csak a főzés marad. (Fotó: Porond-mester.hu)

Így, aki saját kézműves sör gyártásán gondolkodik, azoknak nagyszerű lehetőség lehet a Porondmester találmánya, a mozgatható, könnyen költöztethető és telepíthető  mobil sörfőzde. Ráadásul most állami támogatás is társítható a projekt megvalósításához. 

Mégis hogyan?

Kevesen tudják, de mikro-, kis- és középvállalkozások a GINOP PLUSZ 1.2.1 pályázat keretében a Magyar Államnál technológiafejlesztésre és technológiai kapacitások bővítésére pályázhatnak.

Erről bővebben IDE kattintva is olvashattok, vagy azt is tehetitek, hogy azonnal a Porondmesternél érdeklődtök a lehetőségeiteket és a sörfőzdét illetően.

Mégis miért jó ötlet belevágni saját kézműves sörünk kigondolásába és elkészítésébe? Kapásból a fenti lehetőség mellett 8 egyszerű érvünk van rá.

8.) Alkotási vágy, helyünk az univerzumban

Nem kell magyarázni, hogy az alkotási vágy, avagy a kreativitás felé való törekvés mennyire hozzájárul ahhoz, hogy megtaláljuk helyünket a világegyetemben, hogy saját munkánk részben hobbivá váljon. A kézműves sör készítése egy ilyen lehetőség a valóban vállalkozó szellemű vállalkozók számára. A kraft söröknél nem arról van szó, hogy recepteket lehúzunk a netről, majd szépen kopizva azokat pontról pontra elkészítjük a fellelt különlegességet,

hanem arról, hogy a sörfőzés alapjait megtanulva az elsajátított tudásunkhoz hozzáadjuk a saját zseninket is. 

7.) Mindenki lehet sörfőző mester

Mint ahogy a Porondmester mottója is mondja, mindenki lehet sörfőző mester, hiszen minden csak a tudás, a találékonyság és a jó technológia szentháromságán múlik. A kisüzemi sőrfőzés és a sörforradalom szárba szökkenésétől kezdve nem kérdés, hogy a sörfőzés demokratizálódott folyamat lett. Nem kell éveket készülnünk arra, hogy sörfőző mesterek legyünk, csupán egy jó modellt kell választanunk, amelyben ki tudjuk teljesíteni a bennünk buzgó alkotóvágyat.

6.) Pi(a)ci előny, az egyediség

A kreatív energiák hasznosításából pedig azonnal egy másik előnyünk is származhat, mégpedig, hogy kézműves söreinkkel tehetjük egyedivé vendéglátóhelyünket. Hosszú távon több vevőnk lehet, hiszen bővül a termékpaletta, és már nem csak a sör miatt fognak hozzánk jönni a vendégek,

hanem a MI sörünk miatt fognak felkeresni minket.

Az üstökben szabadon kísérletezgethetsz, hogy megtaláld a saját ízedet, és megfőzd vendégeid kedvenc sörét. (Fotó: Profimedia)

5.) Közösségi élmény

A kézműves sör ugyanúgy lehet a kultúra éltetője, mint a bor. A mindennapokban, elsősorban az éghajlati adottságok miatt Magyarországon a bor filozófiájáról beszélünk, ha értelmiségi terepre tévedünk az alkoholfogyasztást illetően, azonban ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a sörnek ne lenne filozófiája. A sörforradalom olyan egyedi ízeket és élményeket adott az egyre gyarapodó kézműves sör rajongótáborának, hogy onnan már nincs visszaút.

A kézműves sör filozófiája a teremtés szertartása, ahol szinte végtelen lehetőségünk van arra, hogy egy-egy gondosan kifejlesztett ízzel élményközösségeket kovácsoljunk magunk köré.

4.) A kézműves sör imádók klubja

A kézműves sörforradalom már bő egy évtizede tart, és bár a magyar nem sörivó nemzet, kis hazánkban is létezik egy új sörfogyasztó réteg, amelynek a tagjai folyton hajhásszák az újat, keresik a trendi és új ízeket. Ezt az új, sörfogyasztás szempontjából nézve társadalmi réteget a nyitottság jellemezi, ők olyanok, akik mindig az újat keresik, innovátorok és merészek is egyben. 

A tábor pedig gyarapodik.

3.) Történeteket mesélünk el

Ha saját kézműves sörünk van, az egyben saját történeteket és sztorikat is jelent. Egyediek leszünk, nem pusztán vendéglő- vagy kocsmatulajdonosok, hanem olyan vállalkozók, akik merészségükkel és trendérzékenységükkel mesélnek az életről és a munkáról, mesélnek arról, hogy mit jelent többnek lenni egy puszta cégérnél. A sztorijainknak pedig a dübörgő médiatérben már alapból reklámértéke lehet. Főzzétek le saját recept ötleteiteket!

Ha van saját sörünk, megléphetjük azt is, hogy vendéglátóhelyünkkel fellépünk esetleg a közösségi oldalakra is, hiszen minden új fejlesztésünknek, az újdonságokhoz kapcsolódó történeteknek és blogbejegyzéseknek hírértéke lesz a kézműves sör imádok berkeiben.

Kápráztasd el vendégeidet a saját csapházadban! (Fotó: Unsplash.com)

2.) Marketinglehetőségek

Eladhatunk mást is az új kézműves söreinkkel, rengeteg marketinglehetőség rejtőzhet egy-egy trendi sör kigondolásában. Vendéglősként például az új sörök bevezetéséhez passzinthatjuk hozzá esetleg az új étlapot, vagy éppen a heti vagy havi fogásokat.

1.) Sör brand=mi brandünk

Egy egyedi, kézműves sör megalapozhatja vállalkozásunk hírnevét, sőt, megeshet, hogy egy új sör kitalálása után vállalkozásunknak komoly brandértéke lesz. A sörfőzés közösségteremtő élménnyé is válhat.