Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Sima, vagy növényi tej? Most kiderült az, amire több ezer ember kíváncsi!

Sima, vagy növényi tej? Most kiderült az, amire több ezer ember kíváncsi!

Gasztro & Tourism

Sima, vagy növényi tej? Most kiderült az, amire több ezer ember kíváncsi!

Gasztro & Tourism

BN 08:08

Sokan még mindig hagyományos tehéntejet fogyasztanak, viszont egyre többen használnak növényi alternatívákat a tej helyettesítésére. Most kiderül kinek van igaza! 

A tejben rengeteg ásványi anyag és vitamin van, ám a fogyasztók 30 százalékának szervezete nem tudja feldolgozni. A laktózérzékenységgel, és a tejfehérje érzékenységgel rendelkező lakosoknak, így muszáj valamilyen alternatívához nyúlniuk. Egyre többen száműzik az étrendjükből a tehéntejet, mert az évek során több kutatóintézet azt állította, hogy az állati eredetű ital nem egészséges. A tudomány jelenlegi állása szerint azonban a sima tej mértékletes fogyasztása semmilyen egészségügyi problémát nem okoz azoknál, akiknek nincsen érzékenységük. A kutatók szerint napi fél liter tehéntejet bátran el lehet fogyasztani -írja az NLC.

A rizs-, mandula- kókusztej, növényi alapú tejhelyettesítő készítmények viszont egyre népszerűbbek azok számára is, akiknek nincsen emésztőrendszeri problémájuk. 

A legújabb kutatások szerint, azonban a növényi tejek nem alkalmasak a sima társaik helyettesítésére, ugyanis a növényi alternatívák nem tartalmazzák azokat a szénhidrátokat, zsírokat és fehérjéket, amikre a szervezetednek alapvetően szüksége van. 

A növényi tejhez mesterségesen hozzáadott kalcium, nem nem teljesen ugyanaz mint, ami a sima tejben található. Talán a szójatej az, amelynek a legnagyobb a fehérjetartalma.

A szakértők azonban felhívják a figyelmet arra, hogy ha nem vagyunk laktózérzékenyek, akkor inkább a hagyományos tejet fogyasszuk, ugyanis a növényi tejek hozzáadott cukrot is tartalmazhatnak, így magasabb a szénhidráttartalmuk, amik ezért igencsak megemelik a vércukorszintünket.

Borítókép: Profimedia