Az Opera márka másfél év alatt óriási eredményeket ért el az első magyar gin-nel, viszont ez nekik nem volt elég. Most megalkották a hazai vodkát is, amivel nem kisebb célt tűztek ki, minthogy visszahódítsák a „közönséget" a külföldi brandektől.
A vodka közismerten orosz és lengyel gyökerekkel bír (vodka – voda – vizecske). Sokan a vodka keletkezését a XV-XVI. századra teszik, pedig a mai értelemben vett, és definiált finomszesz mindössze a XIX. század végén keletkezett. Hazánkban eddig főleg a külföldi giga-vállalatok italai, így a Royal, Kalinka stb. volt kapható, ezért éppen ideje volt, hogy ebből is legyen végre egy magyar termékünk.
„Ahogy a gin reneszánsz kapcsán megfigyelhető az a nemzetközi trend, hogy a fogyasztók figyelme a hazai, lokális gyártású termékek felé fordul, ugyanez látszik most külföldön a vodkáknál is”
- mondta Dámosy Bálint, az első magyar gin megálmodója.
Bálint cége már akkor bizonyított, mikor az Opera a tavalyi Red Dot dizájn díj elnyerése után, idén két kiemelkedő italszakmai elismerést is szerzett. Kézenfekvő volt tehát, hogy fejlődniük kell, és valami újítással kell ismét előrukkolni.
A manufaktúra csapata közel egyéves fejlesztést követően teremtette meg az Opera Vodkát. A gluténmentes kukoricaszesz speciális eszközökön történő többszörös szűrésével és kezelésével, saját titkos receptjük szerint készül el a végleges, 40 fokos, tiszta vodka.