Jurák Zsolt, utazási tanácsadónk annak járt utána, hogy egy utazási ajánlatnál valójában mi van a számok mögött.
„Kíváncsiságból elmentem megnézni egy szállást Bali szigetén. A kétágyas szoba (alábbi képen) ára, főszezonban 3200 ft/éj. A szoba tiszta, rendes, korrekt. Azonban, amikor látunk egy árat és azt hisszük, hogy milyen szuper, akkor nem árt kicsit a számok mögé is nézni. Az általám megtekintett hotelben mondjuk egy 10 napos vakáció (csak szállás, 8 éjszaka és repjegy mindennemű illetékkel, valamint adóval) retur transzferrel bruttó 215 000ft/fő lenne, ha tudjuk, hogy mit, mikor, hogyan vásároljunk meg. Természetesen ehhez még jönnek a programokért fizetendő összegek és a költőpénz. Az sem drámaian sok, ha például optimalizálni akarjuk a költségeket, akkor robogót már napi 1000ft-ért bérelhetünk.
Visszatérve a képre: nem feltétlenül javasolnám ezt a szállást annak, aki a valódi Bali élményt akarja átélni, de amikor látunk egy kedvezőnek tűnő árat (persze a szokásos kamu kommunikációval, illeték és járulékos költségek nélkül), akkor sok esetben nincs jobb szállás az árban, mint ami a képen van. Egyszerűen csak jó a marketing szöveg, így a reális ár dupláját is kifizethetjük, amire eljövünk a „kasszától”. Ekkora összegért pedig már olyan minőségi szolgáltatást is kapunk a piacon, ami valóban megér egy »wow« élményt. Összefoglalásként elmondhatom, hogy ez a »wow« élmény az igazi Bali-feeling. Figyeljünk oda: utazást vegyünk és ne PR-kommunikációt!”
– írta Bali szigetéről utazási tanácsadónk.