Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Nagyon elszaporodtak a balhés utasok a repülőkön

Nagyon elszaporodtak a balhés utasok a repülőkön

Gasztro & Tourism

Nagyon elszaporodtak a balhés utasok a repülőkön

Gasztro & Tourism

Promotions 19:32

Tavaly harmadával nőtt a balhés utasok miatt az incidensek száma Európában, ezért kampányt indítanak a tendencia megfordításáért. Minden harmadik órában, évente ezer járaton egy viselkedni nem képes utas veszélyezteti a többiek biztonságát. Kicsit soknak tűnik. 

Az esetek legalább 70 százaléka már valamilyen formájú agresszióig fajul, ezen belül 72 százalék a fizikai agresszió aránya, és átlagosan

havonta egyszer a járatnak meg kell szakítania az útját egy-egy incidens miatt

– tárja fel a problémát az AirPortal cikke. 

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség kampányba kezd. Felhívta a figyelmet arra, hogy ezek az esetek nem csak az utasok, de a hajózó személyzet biztonságát is veszélyeztetik függetlenül attól, hogy alkoholos befolyásoltság, agresszió, vagy más ok miatt alakul ki. 

Egy részeg utas egy esetleges kimenekítésnél nem tudja követni az instrukciókat,

az agresszív utas pedig traumát jelenthet az utasoknak és a légiutas-kísérőnek, már amennyiben megtámadják őket

– írja a magyar portál. Ebben az esetben csökken a személyzet reagálóképessége is egy esetleges veszélyhelyzet esetén.

Bár a rendetlen utasok száma a teljes utasforgalomhoz képest alacsony, viselkedésüknek nagy kihatása van, emelkedő számuk pedig mindenképpen cselekvésre ösztönzi a légiközlekedési cégeket. Az ügynökség mögé a kampányban felsorakozott több ország légügyi hatósága, nagyobb repülőterek, illetve a légitársaságok közül

a Ryanair, amely – mint az ismert – az átlagosnál nagyobb mértékben érintett a problémában.

Borítókép: triplt