Egy időben négy gyorsétteremben tartottak helyszíni szemlét a Nébih ellenőrei egy budapesti bevásárlóközpontban. Nagyító alá került a BelFrit, a KFC, a Burger King és természetesen a McDonald’s krumplija is. A szakemberek vizsgálták a sült burgonya előállítás körülményeit, a felhasznált alapanyagokat, az előállítás élelmiszerbiztonsági szabályozottságát és körülményeit, a higiéniai előírások teljesülését, a burgonyasütés technológiáját és a késztermék kezelését. Laboratóriumban ellenőriztük a használatban lévő sütőzsiradékot is. Mivel nagy cégekről van szó, akik odafigyelnek mindenre, így képtelenség volt bármilyen szabályszegésen kapni őket, vagyis a Nébih kirívó élelmiszerbiztonsági hibát nem talált, de azért sok érdekességet megnéztek. Mik ezek az érdekességek? Hát, hogy kicsit a vásárló is mögé lásson a gyorséttermi kurmpli mögé. Laikusok még azt is pontozták, melyik a legjobb sültkrumpli.
Három helyszínen használnak gyorsfagyasztott, elősütött hasáb vagy szalmaburgonyát (Burger King, KFC, McDonald’s), melyet szigorú belső szabályozás mellett sütnek és tárolnak. A negyedik helyen pedig elősütött alapanyaggal dolgoznak. Az ellenőrzések idején egyik üzletben sem magyar előállítású burgonyát használtak fel, ami elég meglepő.
Három esetben automata sütőberendezéssel rendelkeznek az éttermek. A sütéshez növényi alapú sütőzsiradékot használnak, amit többszöri sütés után mindig átszűrnek. A készre sütött burgonyákat megfelelő hőmérsékleten tartják. Belső szabályzás alapján a sütést követő 7 percig adhatják ki a fogyasztónak, ezt követően az esetleges „maradékot” leselejtezik, magyarul kidobják.
Érdekesség, hogy a giga gyorséttermeknél mindig azonnal megsózzák a krumplit, a BelFritnél azonban lehet kérni só nélkül, vagy különleges fűszerezéssel. A legtöbb sót a McDonald’s terméke tartalmazza, amit a mérések is igazoltak. Ezt követi a Burger King, majd a KFC krumplija.
A kedveltségi kóstoláskor laikus vásárlók tesztelték a termékeket. Ugyanabban a budapesti bevásárlóközpontban szervezték meg a kóstolást, ahol az ellenőrzések is folytak, mivel itt volt megtalálható a négy étterem egy helyen. A laikus tesztelők pontozták a sült krumplik ízét, illatát, állományát, színét és alakját.
Az összesített adatok alapján a legkedveltebb sültkrumpli a Burger Kingé lett, második a BelFrit (a jó öreg hagyományos), míg harmadik helyen a McDonald’s terméke végzett. Az utolsó helyre a KFC krumplija került, szóval a csirke mellé nem sikerült még megtalálni a tökéletes burgonyát. (Nébih; Szupermenta teszt; Torony)