promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Schobert Larát kegyetlenül alázzák új zenéje miatt, de jogos a kiakadás? Szakértőt kérdeztünk, aki ezt mondta a gyűlölt dalról

Schobert Larát kegyetlenül alázzák új zenéje miatt, de jogos a kiakadás? Szakértőt kérdeztünk, aki ezt mondta a gyűlölt dalról

Borítókép:  Youtube - summermusicofficalnyarikal3945
Élet
Kategória fejléc
Promotions

A fitneszházaspár lánya, Schobert Lara egy váratlan húzással úgy tűnik, zeneipari karrierbe kezd, szakértőnk segítségével elemezzük ki első publikált dalát.

A Schobert házaspár minden kétséget kizáróan az ország egyik legismertebb házaspárja, és a hírnévből egy ideje már kijut a család lányának, a fiatal Larának is. Úgy tűnik, az ifjú hölgy zenei babérokra tör, és ehhez már egy videoklipet is kiadott: a pesti éjszakában ismert énekessel, Nyári Kálmánnal adott elő egy duettet.

A kommentelők azonnal beindultak, sokan ekézik Larát, szerintük nem lett túl erős a szám, rosszindulatú megjegyzéseket kapott mind a hangja, mind a dal szövege miatt. Azahriah Reptér-feldolgozásának elemzése után ismét megkértük zenei szakértőnket, hogy segítsen szakmailag rendet tenni a dolgokban: ő vajon milyennek ítéli meg Schobert Lara zenei szárnypróbálgatását?

Kezdjük a legelején. Mielőtt meghallgatnánk a számot, már látjuk, hogy nem Lara adja azt elő egyedül, hanem duettet énekel Nyári Kálmánnal. Az énekes neve minden bizonnyal ismerősen cseng a zenerajongóknak, Kálmán hosszú évtizedek óta zongorázik és énekel, a budapesti zenészközösség egyik ikonikus arca, jelenléte a számban tulajdonképpen egyfajta minőségbiztosítás is. A szám a ma megszokott, 4 akkordos rádiópop slágerek korában már-már ódivatúnak mondható.

Harmóniaváza az úgynevezett kvart-körre épül, hasonlóan sok régi jazz standardhez (megbolondítva egy kis elődominálással és modulálálással, de ez messzire vezetne). Az itthoni popzenében ezt a hagyományt többnyire roma származású előadóművészek szokták vinni, Kökény Attila slágerei például szintén ilyen komplex akkordmenetekre épülnek, de Szekeres Adrien romantikus balladái is ebben a hangulatban íródtak és Zámbó JImmy slágereiben is hallhatunk ilyen megoldásokat.

A hangszerelés szintén nem a manapság megszokott, stúdióban összepakolt elektronikus sample-ökre épül, ezt a dalt bizony élő hangszerekkel játszották fel. A kissé negédes zongora adja a szőnyeget, erre díszit jó érzékkel a gitáros, az elején lévő rockos frazíroktól Michael Bolton amerikai szupersztár zenei világa juthat eszünkbe, míg később inkább latinos dallamvilágot idéz a gitározás. 

Nyári Kálmán éneklése ahogy az elvárható tőle kiváló, hibátlanul hozza a tőle megszokott színvonalat. Bár a kommentelők sok negatívat írtak róla, tulajdonképpen Laráéba sem nagyon érdemes belekötni: a dal énekesbarát C-dúrban íródott (pontosabban az azonos hangokból álló annak párhuzamos molljában, A-mollban), Lara nem hamis, hangszíne kellemesnek mondható, nem remeg és nem érződik bele bizonytalanság.

Ez egyébként akár a hangmérnök érdeme is lehet, a modern technika rengeteg csodára képes, ám itt autotunet nem hallunk, Lara valóban felénekelte a dalt, csak a felvett előadást kellett profira keverni - azért bármekkora csodákra is képes a technika, teljesen használhatatlan énekből jót csinálni még mindig iszonyú nehéz munka.

Schobert Lara zenei szárnypróbálgatása meglepő, ugyanis egyáltalán nem egy manapság hipermenőnek számító stílust választott, semmi rappelés és szövegelés nincs benne, hanem egy nagyívű romantikus balladával mutatkozott be. Hogy mennyire lesz sikeres énekesnő, az még a jövő zenéje, ezzel a stílussal itthon is lehet nagyot aratni, és rég volt már Cserháti Zsuzsához hasonló dívánk, akik igényes hangszerelésű, fennkölt dalokat adnak elő, a sok rapper korában biztosan erre is van közönség, érdemes lehet esetleg az idősebb korosztály irányába marketingelni a produkciót.