Rengetegen háborodnak fel ezen a KRESZ-kérdésen – szerinted kell irányjelzőt használni ebben az esetben?
Olvass tovább...
A képrejtvényekbe a többség bele szokott bukni, de ez most valószínűleg sokaknak menni fog.
Felkészültél a kihívásra? Mondanánk, hogy merülj el a lent mutatott képben, de csak a szuper intelligenciával rendelkezők tudják megtalálni pár másodperc alatt a hibát. A feladatra hivatalosan öt másodperced van.
Mivel valóban több mindenre kell figyelni, így egy kicsit becsapós lehet a dolog. Az embereket azzal lehet behúzni a csőbe, hogy rendkívül kevés idő van a megoldásra, de valóban szuper intelligenciával rendelkezel, ha azonnal szemet fog szúrni a hiba.
Sikerült azonnal megtalálnod az eltérést, vagy másfelé kalandozott el a figyelmed? Ha nem, akkor se keseredj el, mivel leleplezzük a megoldást.
Valószínűleg akadt olyan, aki elkezdte nézni a házakat, a gyalogosokat, de a hiba a jelzőlámpánál van. Ha éles a logikánk, akkor tényleg, kevesebb mint öt másodperc alatt szemet tud szúrni a dolog. A lényeg, hogy rossz a sorrend, és a piros helyén zöld jelzésnek kellene lennie.
Olvass tovább...
Az első közlekedési lámpa még 1868 karácsonya előtt debütált Londonban. Ezt az akkoriban is igazán forgalmas Westminster-palota előtti Great George Street és a Bridge Street kereszteződésben helyezték el. Végül ennek tragédia lett a vége, mert egy hónapnyi működés után felrobbant, és az eszközt működtető rendőr meghalt.
Az első ma is használatos, háromszínű (piros-sárga-zöld) jelzést mutató készüléket 1920-ban Detroitban építették meg William Potts rendőrtiszt ötlete alapján.
Budapesten szintén karácsony előtt jelent meg az első közlekedési lámpa még 1926-ban. Az eszközt a Rákóczi út és a Nagykörűt kereszteződésében helyezték el. Később a fővárosban 1938-ban elkészült az első oszlopra szerelt berendezés a Szent István körúton.
A jelzőlámpás csomópontok száma két év múlva már elérte a negyvenet is Budapesten.