Mindig is rosszul tudtad ezt a magyar KRESZ-szabályt? Lássuk, hogy mi a helyzet azzal az ördögi sárga jelzéssel
Olvass tovább...
Meglátjuk, hogy Magyarországon is elgondolkodnak-e majd ezen a változtatáson, ami miatt a KRESZ-vizsgát is újra át kell élnie elég sok jogosítvánnyal rendelkezőnek.
Nem olyan rég sokan felkapták a fejüket egy felvételre, ami a BpiAutósok YouTube csatornájára töltöttek fel. Ide kattintva a videón jól látható, hogy Veszprémben egy Toyota sofőrje menetiránnyal szemben hajt be a körforgalomba.
Az esetet az egyik gépjármű fedélzeti kamerája rögzítette, szóval tényleg testközelben látatjuk, hogy mi történt pontosan. Mint később kiderült, a Toyotában egy idős házaspár ült. Nem is csoda, hogy az afféle figyelmetlenségek miatt a többség igazán veszélyesnek tartja az idős, vagy nyugdíjas sofőröket, akik már kieste a rutinból.
Olvass tovább...
Az ATV híradója elővette a Központi Statisztikai Hivatal adatait, amiből kiderült, hogy Magyarországon a 14 ezer 732 személyi sérüléssel járó balesetből, mindössze 2 ezer 235-öt okoztak 65 évnél idősebb sofőrök.
Külföldön azért jobban felfigyeltek erre, és néhányan még tartanak is figyelmetlenebb nyugdíjas vezetőktől. Az Európai Unió lépéseket is szeretne tenni, pont ezért szigorítanák az idősek jogosítvány-hosszabbításának feltételeit.
Olvass tovább...
A tervek szerint 70 év felett alkalmassági vizsgálaton kellene részt venni, ami nem csak orvosi vizsgálatból állna, hanem különféle tesztekből is, így például sokaknak a KRESZ-vizsgát is újra át kellene élniük.
„Ez egy buta elképzelés szerintem. Az orvosi vizsgálat, nálunk Magyarországon eltér nagyon sok nyugati országtól – itt például a belgákat, vagy a németeket értem – ahol megkapja egyszer az orvosi alkalmasságot, és ott ez állandó, amíg az orvos el nem küldi valamilyen vizsgálatra. Nálunk az évek növekedésével rövidül az időszak, amikor el kell menni kötelező orvosi vizsgálatra”
- nyilatkozta az ATV-nek Nagy László közlekedési szakjogász, aki hozzátette, hogy a KRESZ újravizsgáztatását szintén indokolatlannak tartja, ami miatt azért elég sokan elveszíthetnék a jogosítványukat, főleg a kacifántos kérdések miatt.
Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő szerint is sokkal fontosabb a rutin, mint a KRESZ-szabályok állandó magolása.
Magyarországon egyelőre nem terveznek ilyen változtatást, ahol alapból 60 év felett már három évente kell elmenni orvosi vizsgálatra, ahol felmérik, vezethetünk-e az egészségügyi állapotunk alapján.