De hogyan lett a tojás a húsvét szimbóluma?
Olvass tovább...
A húsvéti nyúlon túl is van élet a magyar gyerekeknél, derül ki a felmérésből.
Ahogy egyre inkább közelít a húsvét, úgy tör ki jobban a gyerekeken is a húsvéti láz. Hiszen a húsvét bár vallási eredetű ünnep, igaziból mindanniyan jól tudjuk, hogy a gyerekek szeretik igazán Mert élmény nekik tojást festeni, keresni, locsolkodni, verseket és dalokat mondani, pénzt vagy csokitojást kapni, és úgy egyáltalán, közösségben lenni.
Olvass tovább...
Húsvétkor általában kapnak is valami apróságot pluszban a szülőktől, leginkább a klasszikus játékokat, könyvet vagy édességeket, esetleg élő nyulat (de ezt nm tanácsos adni, hacsak nem vagyunk képesek valóban gondoskodni majd az állatról húsvét után is). A Regio Játékkereskedelmi Kft. készített is egy saját eladási felméréseiken alapuló felmérést, azzal kapcsolatban, hogy mik a legnépszerűbb játékok a gyerekek körében húsvétkor.
A felmérésből kiderül, hogy a családok 57 százaléka gyermekenként jellemzően kevesebb mint 6500 forintot költ játékra húsvétkor, 10 ezer forint feletti összeget csak a válaszadók 15 százaléka szán ajándékra.
A Regio Játék az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleménye szerint a tavalyi évhez képest az idén 13 százalékkal emelkedtek az átlagos kosártértékek, ami azt jelenti, hogy online jellemzően 13 ezer forintért, áruházban pedig 9200 forintért vásárolnak játékot csemetéjüknek a magyar családok az ünnep előtti 1-2 hétben.
A legnépszerűbb meglepetések még mindig a kreatív-, szabadtéri- és társasjátékok, de a top 10-ben továbbra is szerepel a Lego, a plüssjátékok, az autók, a járművek és a babajátékok is.
Olvass tovább...
A közleményben arra is kitértek, hogy mivel viszonylag rendeződtek az ellátási láncok, normalizálódtak a szállítási költségek, ezért nem volt szükséges komoly áremelést végrehajtani.
A játékkereskedelmi cég gyermeket nevelők körében márciusban végzett online kutatásából az is kiderül, hogy a legtöbb gyermek idén édességet (77 százalék) és játékot (73 százalék) kap húsvétra, de sokan kapnak mesekönyvet (46 százalék) vagy kifestőt (33 százalék) is, így ezek még mindig klasszikusnak számítanak. A magyar gyerekek szülei tehát leginkább a hagyományos ajándékokat szeretik gyereküknek adni, amik valamilyen módon fejlesztik a gyerekek kreativitását vagy használatuk valóban örömet okoz nekik.