Az ALDI egyik terméke annyira csúcsszuper, hogy világmárkákat nyomott le - esélytelen, hogy kitalálod, melyik ez
Olvass tovább...
Sokszor választunk olyan dolgokat, amikről nem is tudjuk, hogy miért szeretjük jobban, mint a többit - itt a magyarázat!
Hányszor fordult már elő, hogy az üzletben keringve pásztáztuk a polcokat céltalanul, majd végül leemeltünk valamit a kosárba? Nem ritka jelenség, hogy megérzésből döntünk termékek mellett - de ennek is van oka.
A magyarázat az úgynevezett ismerősségi hatás, ami szerint minél többször találkozunk valamivel, annál jobban kedveljük.
Olvass tovább...
A hatásnak köszönhetően olyan termékek mellett tesszük le a voksunkat, amiknek kinézete ismerősebb számunkra. Így van ez a hatalmas márkákkal is:
a Coca Cola, a McDonald's vagy a Starbucks olyan elterjedt nevek, amikhez jól ismert logók is társulnak.
Ezeket hajlamosabbak vagyunk előnyben részesíteni olyan helyzetekben, amikor egy másik vagy több, de ismeretlen választási lehetőség is áll előttünk. De nem csak a termékek esetében, az élet minden területén megjelenik ez a hajlandóság: a zenék terén, az emberek vagy helyek esetében is ugyanez történik.
Olvass tovább...
Természetesen ennek is van egy mértéke: nem fogjuk még jobban kedvelni a Happy Meal menüt, ha már kétszázszor kértük ki, főleg nem akkor, ha kapásból nem szeretjük.