Dagad a Facebook botrány: semmiképp se kattints, ha ilyet látsz
Olvass tovább...
A Facebook és az Instagram azzal fenyegeti a felhasználóit, hogy ezentúl fizetniük kell a szolgáltatásaikért, amennyiben nem adják ki ingyen az adataikat.
Aki esetleg még nem hallott róla, az Apple nemrégiben bejelentette, hogy az iOS 14.5-ös szoftverfrissítésének feltelepülése után minden alkalmazásnak tájékoztatnia kell a felhasználókat arról, ha valamelyik program nyomon követi az internetes tevékenységüket.
Forrás: Profimedia
Magyarra lefordítva: mindenki, aki valamilyen Apple terméket használ, hamarosan értesítést fog kapni arról, ha egy applikáció adatokat akar gyűjteni róla a háttérben. Az értesítést követően pedig lehetőség lesz engedélyezni vagy elutasítani ezt a funkciót.
And it begins. @Facebook / @Instagram explore additional scare tactics to combat @Apple iOS14 #ATT privacy changes.
— ashkan soltani (@ashk4n) April 30, 2021
“Help keep Facebook free of charge” pic.twitter.com/mOB9WJpz9A
A Facebook természetesen nagyon nem örül annak, hogy az Apple rá akarja kényszeríti, hogy tájékoztassa a felhasználókat a háttérben zajló adathalászatról, hiszen, ha a felhasználók elutasítják a nyomon követést, a cég komoly hirdetési bevételektől eshet el. A vállalat tehát igyekszik mindent bevetni annak érdekében, hogy a felhasználók továbbra is megosszák velük az adataikat.
Aki nem hajlandó védtelen prédaként kiszolgáltatni a magánéletét a cégnek, annak fizetnie kell, ha tovább akarja „élvezni” a közösségi média szolgáltatásait.
Elvégre nem véletlenül szokták mondani, hogy ha valamit ingyen kapsz meg, akkor te magad vagy az áru.
Olvass tovább...
Egyébként a dolognak van jó oldala is: ha a Facebook (és a hozzá tartozó Instagram) végre nyílt lapokkal játszana, és egyértelművé tenné az emberek számára, hogy milyen üzlet részesei, az egy sokkal őszintébb kapcsolatot eredményene a cég és az emberek között.
Ha a felhasználóknak fizetniük kellene a szolgáltatásokért, legalább vevőkké válnának.
Ők vásárolnák meg a terméket ahelyett, hogy maguk lennének a termék, amelyet eladnak.
A lényeg tehát: így vagy úgy, de fizetnünk kell a közösségi média felhasználásért. Vagy a pénzünkkel, vagy az adatainkkal.
Olvass tovább...