Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Frontérzékeny vagy? Íme néhány dolog, amit jó, ha tudsz!

Frontérzékeny vagy? Íme néhány dolog, amit jó, ha tudsz!

Élet

Frontérzékeny vagy? Íme néhány dolog, amit jó, ha tudsz!

Élet

Promotions 09:39

Az egyik nap szibériai hideg borzolja a kedélyeket, míg másnap már szinte tavaszias idő van. A frontérzékenyek nem örülnek ennek a változékonyság. Mutatunk néhány dolgot, amit érdemes tudni.

Nem meglepő, ha az elmúlt napok időjárása miatt több ember szenved, fáj a feje, rosszabb a közérzete a megszokottnál. Az egyik nap szibériai hideg borzolja a kedélyeket, míg másnap már szinte tavaszias idő van. Ez a változékonyság pedig mindenkire hatással van.

„Különböző mértékben visel meg minket egy időjárás-változás attól függően, hogy fiatalabbak vagy idősebbek vagyunk. A szervezetünkben olyan mechanizmus működik, amely alkalmassá tesz minket arra, hogy alkalmazkodjunk a változó időjáráshoz. (...) Ez a szabályozás fiatal korban jobban, idősebb korban már zavart szenvednek, és ilyenkor jobban megviselnek minket a frontok. Ha van alapbetegség (vérnyomásprobléma), akkor egy kóros állapot is kialakulhat"

– fogalmazott az RTL Klub Reggel című műsorában Dr. Majorosi Emese háziorvos. A szakember arra a kérdésre is válaszolt, mi mindenre lehet hatással az időjárás, a frontok.

A háziorvos válaszként elmondta:

  • befolyásolja a vérnyomást;
  • fejfájást okoz;
  • migrénes emberek megérzik a frontok közeledtét – ez azért fiatal korban is előfordul;
  • asztma is rosszabbodhat;

És mi a helyzet a fáradékonysággal? „A fiataloknál is érezhető alvás- és koncentrációzavar, fáradékonyság, ez egyéni különbség, emögött egy jól definiált betegséget nem tudunk kimutatni" – tette hozzá a szakember. De mit tehetünk a frontérzékenység esetén?

„Talán azt mondanám, hogy mit tegyünk, hogy az egészségünk általában jó legyen. Télen a vitaminpótlás különösen fontos. Rendszeres, napi, 1000mg C-vitamin bevitel kiemelt, ahogy a D3-vitamin is. Olyan égövben élünk, ahol a napi napsütéses órák száma, főleg november és április között nem elegendő az egészséges immunrendszer támogatásához, a szükséges D-vitamin szintetizáláshoz. És a normál vegyes táplálkozás, zöldség-gyümölcs fogyasztás"

– mondta Dr. Majorosi Emese.

Borítókép: GARO / PHANIE / PHANIE VIA AFP