Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Így őrizd meg a mentális egészségedet az ünnepek alatt

Így őrizd meg a mentális egészségedet az ünnepek alatt

Élet

Így őrizd meg a mentális egészségedet az ünnepek alatt

Élet

Promotions 11:11

Sokak számára az idei karácsony más lesz, mint az eddigiek. Itt van öt tipp, hogyan őrizd meg a lelki egyensúlyodat 2020-ban, az ünnepek alatt.

Karácsonykor általában együtt töltjük az időt a szeretteinkkel, és finomakat eszünk velük. Sokak számára azonban az idén nem lehetséges a kialakult járványhelyzet miatt. Az ünnepek néha enélkül is stresszesek, a 2020-as év azonban a szokásosnál is feszültebben telhet a koronavírus miatt. Íme néhány tipp, hogyan maradjunk kiegyensúlyozottak a karácsonyi időszakban.


Forrás: forbes.com

1. Aludjunk eleget!

A mentális egészség fenntartásáról szóló egyetlen cikk sem lenne teljes az alvás fontosságának hangsúlyozása nélkül. Néha olyan, mintha ebben a modern, neonfényes világban már nem tulajdonítanánk akkora jelentőséget a pihenésnek, holott nagyon fontos lenne. 

Ha nem alszunk eleget, akkor nagyobb a valószínűsége annak, hogy rosszul érezzük magunkat. Ha viszont kipihentek vagyunk, minden stresszhelyzettel könnyebben tudunk megbirkózni. Számos tanulmány kimutatta, hogy ha keveset alszunk, akkor impulzívabbá válunk és rosszabb hangulatba kerülhetünk.

Fontos azonban megjegyezni, hogy az alvás és a mentális egészség kapcsolata összetett és kétirányú – a mentálhigiéniás problémák befolyásolhatják az alvás minőségét, az alváshiány pedig a mentális egészséget.

2. Maradjunk aktívak!

A másik legfontosabb tényező a mentális egészség megőrzése érdekében a testmozgás. A hideg beköszöntével egyre nehezebb rávenni magunkat egy kis mozgásra, holott a fizikai aktivitás rövid- és hosszútávon is javíthatja a hangulatunkat.

Egy 2018-as tanulmány például arra a következtetésre jutott, hogy a

„[rendelkezésre álló bizonyítékok] alátámasztják azt az elképzelést, miszerint a fizikai aktivitás védelmet nyújthat a depresszió kialakulása ellen”.

3. Tegyünk a magány ellen!

A 2020-as év sokak számára a megszokottnál magányosabban telt, a karácsonyi időszakban a barátok és a család esetleges hiánya pedig valószínűleg tovább fokozza az elszigeteltség érzését. Ennek leküzdése érdekében érdemes arra törekedni, hogy minél több formában fel tudjuk venni a kapcsolatot a szeretteinkkel, akár telefonon vagy videocsevegés formájában.

Kössük le magunkat különböző tevékenységekkel. Például hallgassunk zenét vagy érdekes podcastokat, keressünk egy régi vagy új hobbit, amivel minél élvezetesebb az időtöltés. Az elfoglalt elme ugyanis kevésbé hajlamos a magányra. Egy nemrégiben végzett kutatás szerint azonban

azok az emberek, akik valamilyen számukra élvezetes tevékenységgel töltötték az idejüket, jobban érezték magukat a karantén alatt.


Forrás: PixaBay

4. Együnk finom és egészséges ételeket!

A tudománynak egyre több bizonyítéka van arra, hogy amit eszünk, az befolyásolja a hangulatunkat. Egy nemrégiben megjelent tanulmány szerint

az egészséges táplálkozási szokások, például a mediterrán étrend, jobb mentális egészséggel jár, mint az „egészségtelen" étkezési szokások, például a nyugati társadalmak ételei.

5. Gondoljuk át az elvárásainkat!

Sokak számára a 2020-as éve a csalódások éve volt, és néhányan már biztosan kezdenek belefáradni a kialakult helyzetbe, ami további stresszt idézhet elő. Fontos azonban erősnek maradunk, és bíznunk benne, hogy kis szerencsével a jövő karácsony már másképp fog telni. Remélhetőleg csak egyszer kell elviselnünk ezt a szokatlan és kényelmetlen karácsonyt.

Habár a törvények, szabályok és rendeletek szabályozzák a mindennapjainkat, mindenkinek meg kell hoznia a saját döntését arról, hogy miként jár el a törvény keretein belül. A saját mentális egészségünk védelme érdekében igyekezzünk a lehetőségekhez mérten minél többet kihozni a hétköznapjainkból. 

Borítókép: PixaBay