Annak ellenére, hogy a versenyzők és a szurkolók egy része ellenezte a felvetést, csütörtökön biztosság vált, hogy jövőre a biztonsági autós periódus után állórajttal folytatódik a verseny, bár nem minden esetben. Kivétel, ha a Safety Car a futam első két körében, vagy a leintés előtt öt körrel hajt pályára. Ezekben az esetekben marad az eddig megszokott verzió.
A látványt szem előtt tartva az idei – kissé suta – orrokra is esztétikusabb megoldást írnak elő a műszaki szabályozásban, illetve a legutóbbi versenyhétvége első napján Nico Rosberg és Kimi Räikkönen által tesztelt, titánból készült fenéklemez is felkerül jövőre a kocsikra, azaz visszatérnek a szikrákat szóró versenyautók.
A költségcsökkentés jegyében jövőre szigorodnak a felhasználható erőforrásokra vonatkozó szabályok, és amennyiben 20 nagydíjnálnem lesz több a versenynaptárban, úgy a mostani öt helyett mindössze négy motort használhat el egy versenyző a szezon alatt.
Az évközi tesztek száma nyolc napról négyre (2x2 nap) csökken, és ebből két napot a fiatal pilótáknak kell adni. Az év eleji teszt változatlanul háromszor négy nap lesz, és mindegyik Európában. 2016-tól azonban ennek száma is csökken 2x4 napra.
A parcfermé-szabályokat is szigorították: jelenleg az időmérőt követően már a beállításokon is csak korlátozottan szabad változtatni, míg jövőre a harmadik szabadedzés után lép életbe az a tilalom.
A CDF-re fordítható időt és a szélcsatornában tölthető órák számát is csökkentették (80 óra helyett 65-re), illetve a versenyhétvégéken az autókon dolgozó csapatok munkaóráját is lerövidítették. Az éjszakai „kényszerpihenőket" hatról hét órára növelték, 2016-tól pedig plusz egy órával még megtoldják a kötelező pihenőt.
Biztonsági intézkedések között szerepel a kettős rögzítésű kerékanya bevezetése.