
Titkos nyelven beszélnek egymással a légiutaskísérők, mikor egy utas meghallotta azonnal panaszt tett
Olvass tovább...
A magyarok egyik kedvenc nyaralóhelyét érintette a kellemetlen incidens.
A repülés sok ember számára felér egy rettenetes rémálommal. Hiába a vágyott úticél, a gyorsaság és a kényelem, mégis a mai napig az egyik legnagyobb félelem ez. Van aki a felszállástól retteg, van, aki a leszállástól (a balesetek döntő többsége ugyanis ennél a két műveletnél történik meg), de az igazán nagy bajok a levegőben történnek. Naponta minden túlzás nélkül több százezer repülő száll fel és le probléma nélkül, amiről nem hallunk, de az a néhány baleset ami megtörténik, az világhírűvé vált.
Nem olyan régen napvilágra került egy incidens, ami az utasok legrosszabb rémálmában sem fordul elő: hosszú percekig pilóta nélkül repült egy repülő, mire valakinek feltűnt a probléma.
Olvass tovább...
A kapitány elhagyta a fülkéjét, hogy mosdóba menjen. Nem szokatlan ez: hiszen a pilótafülkében egy elsőtiszt is tartózkodik, aki ilyenkor tartja a frontot, de a repülőgép alapvetően önvezető, ezt jelenti a robotpilóta funkció. A szóban forgó gép Frankfurtból tartott Sevilla felé, ami Spanyolország egyik legnépszerűbb városa, nem véletlenül látogatja meg évente több ezer magyar turista is.
A járaton 199 utas utazott, ami kifejezetten magas foglalási számnak minősül, személyzetként pedig hat ember tartózkodott a fedélzeten. A spanyol légtérben tartózkodó repülő éppen utazó üzemmódban van (ami kicsit hasonló a sokak által ismert tempomathoz), amikor FL350-es magasságon 10:31:30 UTC-kor a pilóta elhagyja a helyét egy mosdószünet miatt. A mellette felügyeletet ellátó elsőtiszt ekkor egészségesnek és ébernek tűnt, így a pilóta nem gondolta, hogy bármi gond lesz. - áll a kapitány kihallgatásának 2024-es anyagában.
Olvass tovább...
10:32:06-kor szörnyű zajok hallhatóak a hangrögzítőn, az elsőtiszt rosszulléte jól hallható a felvételen.
A Sevillába tartó gépen az elsőtiszt rosszullétére senki sem számított, a biztonsági berendezések viszont hatalmas bonyodalmat okoztak. A kapitány dolga végeztével beütötte a biztonsági kódot, ami a beengedéséhez szükséges, válasz azonban erre nem érkezett. Összesen ötször próbálkozott, ekkor pedig már biztos volt, hogy hatalmas a baj. Nagyon fontos volt, hogy az utasok ebből semmit ne érzékeljenek, egyetlen személyzeti tagot hívott magához a kapitány, a pilótafülkével való kapcsolatfelvétel viszont folyamatosan sikertelen volt, majdnem tíz hosszú percig.
Végül a kapitány azonnali intézkedést hajtott végre: beírta a vészhelyzeti kódot, erre pedig végre kinyílt az ajtó. Ráadásul nem is akárhogyan: a vészhelyzeti idő lejárata előtt az elsőtiszt manuálisan nyitotta ki az ajtót, így a pilóta végre elfoglalhatta a helyét. A repülő azonban nem ért el a célállomásig: az elsőtiszt állopota szemmel láthatóan borzalmas, így a repülő kényszerleszállást hajtott végre a Barajas repülőtéren, ahol azonnali orvosi ellátást kell igénybe venniük.
A repülőgép összesen 10 percig tartózkodott úgy a levegőben, hogy nem felügyelte senki. Az elsőtiszt a rosszulléte alkalmával ráadásul négy gombot is megnyomott a rosszulléte alatt, ami a cselekvőképtelensége mellett tovább nehezítette a szituációt.
Forrás: flugrevue