
Ez a Balaton szégyene: Ilyen pofátlan szállásadót még nem láttunk
Olvass tovább...
Elképesztő díjakkal szembesültek a foglalás után, nem tudtak mit tenni.
Azt gondolnánk, hogy a mai világban amikor mi magunk is bármit képesek vagyunk elintézni egyetlen kattintással, akkor az utazási irodákra már nincs szükség, ám ez koránt sem így van. A mai napig sok ember gondolkozik úgy, hogy hiába a magasabb ár és némi plusz költség, az, hogy leveszik az ember válláról a szervezés terheit bőven megéri. Valamint jogosan gondolhatja azt, aki igénybe vesz egy ilyen prémiumnak minősülő szolgáltatást, az védve van a kellemetlenségektől is, ám a Pénzcentrum cikkéből kiderül, hogy ez koránt sincs így.
Olvass tovább...
Egy törökországi nyaralásra fizettek be, ahol all inclusive ellátást is kértek. Egy hetet terveztek eltölteni a török riviérán, mindezért pedig 1,3 millió forintot fizettek az egyik legnagyobb hazai utazási irodánál. A problémák néhány nap múlva kezdődtek: az utazási iroda tájékoztatta őket, hogy a légitársaság jelezte feléjük, hogy a gép, amivel Törökországba indultak volna később indul. Ez 12 órás csúszást és egy nap mínuszt jelentett volna a nyaralás tekintetében, ami természetesen nem tetszett az utasoknak, így próbáltak megoldást találni a problémára, ám az utazási irodánál zárt kapukat döngettek.
Két lehetőséggel lettek volna elégedettek: ha az utazási iroda visszaadja nekik a teljes befizetett összeget, vagy ha sikerül elintézni, hogy egy korábbi géppel tudjanak kirepülni, hogy kiélvezhessék a teljes, egy hetes nyaralást és az ezzel járó ellátást.
Olvass tovább...
Hiába önhibájukon kívül történt a variálás, mégsem született megnyugtató megoldás: a repülőjegyek átfoglalásának a díja közel 1,3 millió forintba került volna, ami megegyezik a teljes befizetett összeggel, ha pedig visszakérték volna az utazás árát, akkor az aláírt szerződés értelmében bukják az utazási díj 40 százalékát, ami jelen esetben körülbelül 530 ezer forintnak felel meg.
Sajnos az eset nem egyedi: a lap felkeresett egy utazási szakértőt, Csonki Ádámot, aki megerősítette, hogy az eljárási mód bár csöppet sem emberbarát, mégis korrekt. Ha az utazási iroda hibáján kívül adódik valami kellemetlenség, akkor ők nem kötelesek eljárni, ahogy kompenzálást sem kell biztosítaniuk, ebben az esetben viszont kérdéses, hogy akkor mégis miért éri meg drágábban rájuk bízni a nyaralás megszervezését, ha egy ilyen ügyben az ügyfél jár rosszul, ráadásul nem is kicsit.