promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Ez a legnagyobb átverés Magyarországon egy turista szerint

Ez a legnagyobb átverés Magyarországon egy turista szerint

Borítókép:  Profimedia / Illusztráció
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc

A város színesnek és barátságosnak tűnik – de van, aki szerint mindez csak kirakat. Egy turista tapasztalatai most új megvilágításba helyezik, mit is jelent látogatónak lenni Magyarországon.​

Ez a legnagyobb átverés Magyarországon egy turista szerint – így verik át a látogatókat lépésről lépésre.

Az utóbbi években Magyarország egyre népszerűbb úti céllá vált, különösen a költséghatékony utazást kereső turisták körében. Budapest neve gyakran szerepel a „megfizethető európai városok” listáján, ahol állítólag olcsó a sör, gazdag a történelem, és nyugodt, helyi hangulat várja az utazókat.

Egy csalódott turista tapasztalatai alapján ez a kép már rég nem állja meg a helyét – Budapest ma inkább egy gondosan felépített turista csapdaként működik, semmint barátságos, felfedezésre váró gyöngyszemként.

Éttermek: menük trükkökkel és rejtett díjakkal

Számos étterem két külön menüt tart: egyet a helyieknek, másikat a turistáknak - a videós szerint. Ha nem vagy elég figyelmes, egy vacsora ára könnyedén elérheti a nyugat-európai szintet – átlagosan 40 dollárt (15 000 Ft) egy közepes minőségű ételért. A felszolgált kenyérért külön díjat számítanak fel, a szervizdíj pedig gyakran meglepetésszerűen jelenik meg a számlán.

Taxis trükkök és álcázott túlárazás

A taxi használata különösen kockázatos a turisták számára. Bár Budapest központjában hivatalosan fix tarifákkal kellene működniük, sok sofőr még mindig nem kapcsolja be az órát, vagy előre beállított, magas összegeket kér.

Előfordul, hogy a sofőr csak menet közben közli: „nem működik a bankkártyás fizetés,” így az utas kénytelen készpénzt felvenni – sokszor pont egy ATM-nél, ahol rendkívül kedvezőtlen árfolyamon válthat - tapasztalta a turista.

Szállások: rejtett költségek az utolsó pillanatban

A korábban olcsónak számító szállások – akár  hotel-ről vagy Airbnb-ről beszélünk – mára felzárkóztak a nyugat-európai árakhoz. A turista szerint a legnagyobb gond, hogy a hirdetett árak gyakran nem tartalmazzák az extra takarítási díjakat vagy idegenforgalmi adókat, és az sem ritka, hogy a foglalást az utolsó pillanatban visszamondják, ha a szállásadó jobb ajánlatot kap.

Híres helyek, csalódást keltő élmények

A Duna, a Parlament, a város panorámája – ezek mind elbűvölőek, de amikor a látogató például a Lánchídhoz érkezik, a csodálatot hamar felváltja a meglepetés: az ikonikus híd felújítás alatt áll, nincs kiírás, se tájékoztatás – csak állványok és tanácstalan turisták.

"A Budai Vár inkább emlékeztet egy gondosan megkomponált történelmi díszletre, mint egy eredeti műemlékre: számos részét modern rekonstrukciók alkotják, a látogatók pedig több helyszínért is külön belépődíjat fizetnek. Az összhatás inkább idézi egy szabadtéri bevásárlónegyed nyüzsgését, mint egy hiteles, a múltra emlékeztető történelmi környezet hangulatát." - állítja a videós.

A fürdők sem menekülnek

A Széchenyi-fürdő 10 000 Ft-os (30 USD) belépőjéért a turista langyos vízzel, zsúfolt medencékkel és elhanyagolt öltözőkkel találkozott.

A kikapcsolódásért és feltöltődésért felelős helyet nem a nyugalom, hanem a tömeg és a zaj jellemezte – a beszámoló szerint „inkább emlékeztetett egy túlzsúfolt uszodára, mint egy európai fürdőkultúrára”.

Hol húzzák le valójában a látogatókat?

A beszámoló szerint a legnagyobb átverés Budapest központi részén egy „hagyományos magyar” étterem-ben történt, ahol a gulyásleves langyosan, előre elkészítve érkezett, és a pincér szó nélkül számolt fel 20% szervizdíjat – majd zavaró csendben várt az extra borravalóra is.

Ez a pillanat volt, amikor a turista számára egyértelművé vált: amit ő „Magyarországként” keresett, az nem más, mint egy mesterségesen felépített élménycsomag, amit a turisták pénztárcájához szabtak.

A legrosszabb: senkit sem érdekel

A turista legnagyobb csalódása nem is maga a vélt "átverés" volt, hanem az, hogy úgy érezte: senkit sem érdekel, mi történik a látogatókkal. A pincérek vállat vontak, a taxisok tagadták a lehúzás vádját, az ellenőrök pedig könyörtelenül büntették a turistákat, akik nem ismerték a jegyrendszer buktatóit. Az egész olyan volt, mintha a rendszer szándékosan így lenne felépítve – mintha a turisták pénztárcájára már régóta nem vendégként, hanem lehetőségként tekintenének.

Mit tanulhatunk ebből?

Magyarország gyönyörű, és Budapest kétségkívül lenyűgöző – de az, hogy ki mit visz haza belőle, nagymértékben azon is múlik, mennyire tudatosan mozog a városban. A legnagyobb csapda éppen az, hogy túl sokan dőlnek be a „barátságos és olcsó úti cél” narratívának.

Az alábbi videóban egy utazó vlogger ismerteti a szerinte legnagyobb átveréseket, amelyekkel egy tartalmasabb nyaralás vagy egy kisebb kiruccanás keretein belül találkozhat a turista: