
Rettegnek a Balaton közeli városban, már az utcára is alig mernek kilépni
Olvass tovább...
A magyar tenger ikonikus látványossága évről évre tömegeket vonz – most viszont olyan állapotban van, hogy sokak szerint szégyen, mások szerint veszélyes is.
A Balaton körüli kerékpárút egyszerre szolgál kikapcsolódási lehetőségként, sportcélokra és közlekedési alternatívaként. Magyarország legnépszerűbb tava körül évről évre egyre többen indulnak útnak kétkerekű járgánnyal, hogy kihasználják a természet adta lenyűgöző környezeti látványosságokat és az aktív mozgás találkozásának élményét. A Magyar Kerékpárosklub legújabb felmérése most részletes statisztikát nyújt arról, hol élvezetes a tekerés, és hol várnak még fejlesztésre szoruló szakaszok.
A bringásokat célzó kérdőív során a válaszadók pontozhatták az egyes útszakaszok állapotát és biztonságát, szigorúan a saját élményeik alapján. A beérkezett értékelés alapján Szántód, Balatonföldvár és Aszófő kerékpárokat kímélő útvonalakkal szolgálják ki a látogatókat, míg Badacsonyörs, Szigliget és Balatonszepezd nehézkesen járható, sokszor kifejezetten veszélyes szakaszokként kerültek a lista végére.
A negatív észrevételek egyértelműen az északi oldal gyenge infrastruktúrájára hívták fel a figyelmet.
Több visszajelzés szólt a keskeny sávokról, repedezett felületekről, a vadnövényzet kitüremkedéséről és az éles kanyarokról. Az egyik gyakran emlegetett szakasz Balatonfüred és Tihany között húzódik, ahol a közút közelsége és a megfelelő kivilágítás hiánya éjszaka különösen balesetveszélyessé teszi az útvonalat. A túrázók szerint a sötétben vakító fényszórók tovább rontják a bringázás élményét.
Olvass tovább...
A Magyar Kerékpárosklub friss felmérése alapján egyértelműen kirajzolódik, mely szakaszok biztosítják a legjobb kerékpáros élményt a Balaton körül, és hol van sürgető szükség korszerűsítésre. A megkérdezettek 1-től 10-ig terjedő skálán értékelték az útszakaszok minőségét, a biztonságot és a közlekedési komfortot.
A legjobban értékelt szakasz Szántód lett 7,83 ponttal, őt követi Balatonföldvár (7,44) és Aszófő (7,13). A tízes élmezőnybe bekerült még többek között Balatonkenese, Balatonszemes, Zamárdi és Balatonboglár is – ezek az útszakaszok megbízható burkolattal, megfelelő szélességgel és viszonylagos biztonsággal szolgálják ki a kerékpár használóit.
Ezzel szemben a legrosszabbul teljesítő szakaszok élén Badacsonyörs áll, alig 3,88-as átlag pontszámmal. Őt követi Szigliget (4,24) és Balatonszepezd (4,66).
A statisztika szerint az északi part több pontja is a negatív lista élmezőnyébe került: a tíz leggyengébb szakasz közül kilenc az északi oldalon található. Ez alátámasztja a beérkezett véleményeket, miszerint a közút mellett vezetett, szűk és burkolathibás kerékpárutak kockázatot jelentenek az ott haladó kerékpározó személyek számára.
Az adatok világosan mutatják, hol érdemes beruházásokkal fejleszteni – a turizmus fenntartható növekedésének érdekében ezek az információk döntéshozói szinten sem hagyhatók figyelmen kívül.
Olvass tovább...
A vakációparadicsom körüli kerékpárút fejlesztése nem állhat meg – különösen akkor, ha az északi part látogatottságát növelni szeretnék.
Az egyenetlen, hibás szakaszok egyértelműen kényelmetlenek és sok esetben életveszélyesek - tekintve, ha valaki országúti kerékpárral 50 km/órás sebességgel repeszt bele egy kátyúba, több kevesebb eséllyel ússza meg egy kisebb alkarsérüléssel - de hangulat szempontjából is rontják az egész útvonalról alkotott képet.
Ha az élmény már az első kilométeren negatív, akkor az egész túra értékelése elbillenhet. A megbízható, biztonságos kerékpárutak nemzetközi szinten is erősítik a régió pozícióját, ami a balatoni idegenforgalom szempontjából megkerülhetetlen tényezővé válik a versenyképesség, a látogatói elégedettség és a visszatérő vendégkör szempontjából.
A jelenlegi visszajelzések pontos iránytűként szolgálhatnak a jövő beruházásaihoz – a kerékpár turizmus sikere ugyanis azon múlik, mennyire lehet gördülékenyen és biztonságosan tekerni a festői tó körül.
A bringás kihívások specialistája, Barni, egyetlen nap alatt tekerte körbe Magyarország „tengerét” – ez sem maradt ki a YouTube-csatornájáról: