promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Rendkívüli termék jelent meg az Auchan-áruházak polcain, már kapkodják a vásárlók

Rendkívüli termék jelent meg az Auchan-áruházak polcain, már kapkodják a vásárlók

Borítókép:  www.profimedia.hu
Élet
Kategória fejléc

Egy rejtélyes, fekete figura bukkant fel az egyik legnagyobb áruházlánc polcain, az emberek hamarosan megrohamozhatják az üzleteket.

Egy különleges, fekete színű, hegyes fülű figura tartja lázban a magyar gyűjtőket. A közösségi médiát elárasztották a fotók egy rendkívüli termékről, ami az Auchan áruházak polcain bukkant fel és amit a vásárlók szabályosan elkapkodnak. Azonban a magas, 8000 forintos ár sokaknál kiverte a biztosítékot, mondván, a piacokon ugyanez megkapható 2-3 ezerért. A helyzet viszont az, hogy a legtöbben nincsenek tisztában a legfontosabb különbséggel, ami az eredeti és a hamisítvány között húzódik.

Zimomo, a vad alteregó

A Labubu figurákat a hongkongi művész, Kasing Lung alkotta meg és a POP MART nevű cég tette világhírűvé. A most felbukkant fekete verzió nem csupán egy halloweeni dizájn.

A karakternek létezik egy Zimomo nevű, vadabb alteregója, akit gyakran ábrázolnak sötétebb színekkel és hegyes fogakkal. Ez a "gonoszabb" én egy mélyebb, izgalmasabb réteget ad a karakternek, amit a gyűjtők különösen nagyra értékelnek.

Az Auchanban kapható, hivatalos POP MART termék ezt a vonalat képviseli, prémium minőségű anyagokból, részletgazdag kidolgozással. Ezzel szemben a piacokon és kisebb kínai boltokban kapható olcsóbb verziók szinte kivétel nélkül hamisítványok. Bár első ránézésre hasonlítanak, a festésük pontatlan, az anyaguk gyengébb minőségű és hiányzik róluk a gyűjtői értéket adó hivatalos azonosító.

A "Játékgép-effektus": Ezért fizetünk bármennyit a meglepetésért

De miért is őrülnek meg az emberek egy műanyag figuráért? A jelenség kulcsa a "blind box", vagyis a zsákbamacska-csomagolás. A bontogatás az agyunkban a "változó jutalmazási ütemterv" nevű pszichológiai mechanizmust aktiválja. Ez ugyanaz az elv, ami a játékgépeket és a közösségi média pörgetését is ellenállhatatlanná teszi.

Mivel sosem tudhatjuk, hogy a következő doboz egy átlagos darabot vagy egy ultra-ritka "kincset" rejt, az agyunk folyamatosan dopamint termel a várakozás izgalmától.

A bizonytalanság sokkal erősebb függőséget okoz, mint a biztos, de unalmas jutalom. Ezért vagyunk képesek újra és újra megvenni a dobozokat, reménykedve a nagy fogásban.

Eredetit vagy hamisítottat?

Az Auchanban kapható 8000 forintos Labubu tehát nem véletlenül drágább. A vásárló a garantált, eredeti minőséget, a hivatalos gyűjteménybe illeszkedő darabot és a tervező művész munkájának elismerését fizeti meg a boltban. Míg a piaci hamisítvány rövid távon olcsóbbnak tűnhet, sosem lesz része a hivatalos gyűjtői körforgásnak és az értéke sem fog növekedni.

A döntés nemcsak a pénztárcáról szól, hanem arról is, hogy a gyűjtő a valódi, művészi értéket vagy csupán a külső látszatot keresi. Noha ekkora tömeggyártásnál már igazán az lesz a valódi kérdés: tényleg művészeti értéket vásárolunk-e, vagy csak felültünk a hype-vonatra?

Ebben a TikTok videóban meg is nézhetjük a fekete halloweeni labubut!