Arctalan csalók hamisítják a magyarok kedvenc bútoráruházának weboldalát
Olvass tovább...
Elég egyetlen ilyen Facebook-poszt, de sok pénzt veszíthetünk vele, ha nem vigyázunk.
A csalók mindig újabb trükköket találnak ki, amivel megpróbálnak szert tenni az áldozataik bankkártya-adataira, illetve pénzére. Nemrég az Ügyfélkapu-val is visszaéltek, és most egy másik módját találták meg, hogy átverjék az embereket. Az én kutyám nevű oldal számolt be róla, hogy a csalók egy elveszett kutya gazdájától csaltak ki nem kevés pénzt úgy, hogy egy állatvédő szervezetnek adták ki magukat.
Az Állatbarát Alapítvány tette közzé a közleményt, amiben felhívták a figyelmet az újfajta csalásra.
A megkárosított férfinek eltűnt a kutyája, és több internetes platformon segítséget kért; többek között a Facebookra is kiposztolta a kutya ismertetőjegyeit, illetve a saját telefonszámát, hogy értesíteni tudják, ha bárki megtud az állatról valamit.
Két napig nem történt semmi, aztán egy magántelefonszámról hívták, a hívó az Állatbarát Alapítvány munkatársaként mutatkozott be, és érdeklődött a férfinél, hogy azóta megtalálták-e a kutyust. Miután a férfi mondta neki, hogy nem, a csaló elkérte a kutya chipszámának az utolsó négy számjegyét, majd az elsőt is, továbbá megkérték, hogy mesélje el a kutya eltűnésének részleteit, mivel jegyzőkönyvet kell írniuk róla.
Olvass tovább...
Utána azt mondták neki, hogy a kutyát bevitték hozzájuk, a bal hátsó lábán volt egy sérülés, levált a porc, meg is kellett műteni, illetve a fülén is volt egy kisebb sérülés, azt is ellátták. A csaló ezután közölte, hogy csak akkor tudja visszaadni a kutyát, ha előtte átutalja nekik az orvosi ellátás költségét, 70 ezer forintot, és ha beérkezett a pénz, akkor egy egyeztetett helyszínen átadják neki a kutyát, és aláírhatja a jegyzőkönyvet.
A férfi elutalta a pénzt, aztán újabb összeget akartak kérni tőle, egy 17 ezer forintos szállítási díjat.
Ez már gyanús volt a gazdinak, megkérdezte a hívó fél nevét, aki azt mondta, hogy Nagy Zsoltnak hívják, és a nyíregyházi alapítvány kirendeltségétől hívja. Miután megkérdezte tőle a férfi, hogy miért magánszámról hívta, azt felelte, hogy nem adhatják ki az alapítvány telefonszámát, mert sokan visszaéltek vele korábban.
Miután a 17 ezer forintos összegről indított tranzakció többször is sikertelen volt, a hívó hirtelen letette a telefont, és azóta sem keresték.
Az alapítvány felháborítónak tartja, hogy valaki az ő nevükkel visszaélve próbálja megkárosítani elveszett állatok gazdáit. Pontokban felsorolva hívták fel a figyelmet arra, honnan lehet kiszűrni, hogy csalók hívogatják őket.
Olvass tovább...
Először is hangsúlyozták, hogy ők soha nem szoktak magánszámról telefonálni, majd hozzátették, hogy ha találnak egy kutyát, akkor az az első, hogy leolvassák a chipet és értesítik a gazdát. Amennyiben nincs súlyos sérülése, nem nyúlnak a kutyához, amíg nincs meg a gazdája; a Petvetdata rendszerében szokták ellenőrizni, hogy keresik-e az állatot.
Szerintük a gazda ott hibázott, hogy nem kért képet a hívótól, amivel bizonyítani tudta volna, hogy valóban nála van a kutyus. Véleményük szerint a csaló a gazdik kétségbeesését használja ki, akik elhamarkodottan döntenek és könnyen meg lehet őket vezetni, ha az eltűnt kutyájukról van szó.