
Megvizsgálták a románok DNS-ét, az eredmény megrázza a magyarokat, akik eddig mást gondoltak
Olvass tovább...


Sokan számoltak be róla, hogy fura SMS-t kaptak.
Megint felbukkant egy átverés, amely futárszolgálatra hivatkozva próbál pénzt és adatot kicsalni az emberektől. A módszer ismerős, csak a csomagolás változott. A csalók most a GLS nevében küldenek sms-t, és a küldőszám első ránézésre is gyanús: Fülöp szigetei előhívóról érkezik az üzenet.
A szöveg szerint a futár nem tudta kézbesíteni a csomagot, mert a cím hibás vagy hiányos - a csalók ezzel próbálják sürgetni a címzetteket, bízva abban, hogy valaki épp valóban vár egy csomagot.

Olvass tovább...
A trükk lényege a kattintás
Az üzenetben egy link is szerepel, amely állítólag a cím megerősítésére szolgál. A csalók azt írják, 24 órán belül rá kell kattintani, különben a csomagot visszaküldik a feladónak - ez a fajta sürgetés a klasszikus nyomásgyakorló technika.
A link mögött viszont nem a futárszolgálat oldala van, hanem egy olyan felület, amely adatlopásra vagy kártékony program letöltésére alkalmas: aki kitölti az ott megjelenő űrlapot, könnyen megadhatja a bankkártya adatait vagy más személyes információt, amit a csalók azonnal felhasználnak.

Olvass tovább...
Hogyan védekezzünk?
Ha ilyen üzenetet kapunk, a legfontosabb (és tulajdonképpen egyetlen) teendő, hogy ne kattintsunk a linkre: a futárszolgálatok nem Fülöp-szigeteki számról írnak és nem kérnek érzékeny adatokat sms-ben.
Ha valóban csomagot várunk, érdemes a hivatalos oldalon vagy alkalmazásban ellenőrizni a státuszt, nem pedig egy gyanús linkre hagyatkozni. Ha pedig már megnyitottuk az oldalt, célszerű azonnal megszakítani a folyamatot és értesíteni a szolgáltatót.
A csalók egyre rafináltabbak, de a legtöbb átverés ugyanarra épül: a kapkodásra - ha nem hagyjuk, hogy sürgessenek, sok kellemetlenségtől megóvhatjuk magunkat.
Terjedtek már átverések a NAV-val kapcsolatban is:
forrás: pénzcentrum