promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Véget ért egy korszak a Dunán, amit most látsz, attól minden magyar szíve megszorul

Véget ért egy korszak a Dunán, amit most látsz, attól minden magyar szíve megszorul

Borítókép:  Profimedia
Belföldi hírek
Kategória fejléc

Lezárul egy korszak itthon. 

A Duna jelentősége

Az nem különösebben nagy titok, hogy Budapest egyik legnagyobb vonzereje a Duna-parti fekvése - tulajdonképpen egész Európa egyik legnagyobb és legfontosabb folyójáról beszélünk.

A folyó nemcsak kettéválasztja, hanem össze is köti a várost: a hidak, rakpartok és a part menti sétányok nélkül ma el sem tudnánk képzelni a fővárost.

A vízhez mindig is vonzódtak a budapestiek és a turisták is: szállodahajók horgonyoznak a belvárosban, rendezvényhajók ringanak a hullámokon, sőt, néha még egy igazi kalózhajó is feltűnik a folyón.

A szárnyashajók kora

Volt egy korszak, amikor nemcsak hajóztunk a Dunán, hanem szinte repültünk is rajta. Az 1960-as évektől kezdve szárnyashajók szelték a folyót, köztük olyan legendás típusok, mint a Sólyom vagy a Bíbic.

Aki utazott rajtuk, sosem felejti el: 30 km/órás tempónál a hajó "felemelkedett" és a víz fölött száguldott akár 70-nel - a vízen ez nagyon gyorsnak számít.

Modern, szovjet gyártmányú technika volt ez, ami akkoriban a nyugati életérzést is elhozta Budapestre, hiszen szárnyashajóval akár Bécsbe is el lehetett jutni. 

Egy korszak vége

Most viszont nagyon úgy tűnik, hogy ez a korszak lezárult: idén októberben elindult az utolsó, rendszeresen közlekedő magyar szárnyashajó és ezzel véget ért a hazai szárnyashajózás története.

Végleges búcsúról azért még nincs szó, a két megmaradt POLESJE típusú motoros ezentúl különjáratként működik majd, turisztikai programokra tervezik őket használni.

Egy közlekedési blogger október 11-én felszállt az utolsó magyarországi menetrend szerinti szárnyashajóra, a Bíbic I-re, hogy elköszönjön a korszakot lezáró járműtől. A Duna-parti indulásnál a személyzet is meghatottan búcsúzott, a Vigadó téren pedig taps és virágcsokor várta a legénységet.

A blogger Esztergomból tért vissza Budapestre és videón is megörökítette, ahogy a hajó 30 km/h fölött szárnyra kap majd 70-nel száguld a víz fölött - a felvételeket a lenti lejátszóban lehet megtekinteni.

A videó:

forrás: VG, hamster.blog.hu