promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Sokkolták az utasokat a Keleti-pályaudvarnál, ilyen Magyarországon még nem történt

Sokkolták az utasokat a Keleti-pályaudvarnál, ilyen Magyarországon még nem történt

Borítókép:  Profimedia
Belföldi hírek
Kategória fejléc

Így még sosem láthatták a Keletit.

Közelednek a választások

Ahogy közelednek a választások, a közélet minden szegmensét egyre erősebben szövi át a politika: a közösségi médiától kezdve a podcastokig mindenhol a pártok üzeneteivel találkozunk.

Most azonban jelentős változás történt: a Google tegnapi betiltotta a felületein a politika célú hirdetéséket, ez pedig Magyarországon is igen érzékenyen érintheti a kampánygépezeteket.

A digitális tér eddig a legkézenfekvőbb és legcélzottabb eszközt jelentette a szavazók elérésére, így a tiltás alapjaiban alakíthatja át a kampánystratégiákat. A pártok kénytelenek lesznek nagyobb hangsúlyt helyezni más felületekre - például a fizikai jelenlétre és a hagyományos médiára.

A kampány visszatér az utcára

Ha az online hirdetések lehetősége szűkül, a politikai szereplők még inkább a nyilvános terekben lesznek kénytelenek hatást gyakorolni, ennek érdekében pedig egészen újszerű eszközökhöz is folyamodhatnak.

Tegnap este például a Keleti pályaudvar környékén járók igen érdekes élményben részesültek fényfestés formájában: a homlokzatra kivetített animáció a migráció veszélyeire hívta fel a figyelmet.

A fényfestés mellé narráció is társult, miszerint ha rosszul választunk, akkor Budapestből hamarosan Brüsszel-szerű város lehet.

Honlapok és narratívák

A kampány azért nem csak a fényfestésre, hanem az online tartalomgyártásra is épít, még ha a hirdetések tiltva is vannak. Elindult a rosszvalasztas.hu nevű oldal (IDE kattintva megtekinthető), amely a kormány bevándorlásellenes politikai sikereit hangsúlyozza.

Az oldal kommunikációja szerint Magyarország rosszul járna, ha az ellenzék kerülne hatalomra, mert szerintük ők beengednék a migránsokat - ez a narratíva nem új, de a választások közeledtével egyre hangsúlyosabbá válhat központi üzenetként.

Az online felületek tehát továbbra is fontosak maradnak, csak más módon: a fizetett hirdetések helyett a közvetlen tartalomterjesztés és a médiafigyelem kerülhet a középpontba.

Fényfestés a Keletinél (teljes képernyős nézet javasolt):