promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Óriási változás a magyarországi Tescónál, erre senki sem számított

Óriási változás a magyarországi Tescónál, erre senki sem számított

Borítókép:  www.profimedia.hu
Belföldi hírek
Kategória fejléc

A háttérben egy csendes forradalom zajlik a legnagyobb Tesco áruházaknál, egy teljesen új koncepció veszi át az irányítást.

Évtizedek óta a magyarok milliói számára a nagybevásárlás egyet jelentett a Tescóval. A hatalmas, kék-piros logóval ellátott hipermarketek a városok szélén a mindennapok megszokott részévé váltak. A háttérben azonban egy olyan óriási változás zajlik, amire senki sem számított és ami alapjaiban írja át azt, amit eddig a Tescóról gondoltunk. Sokan talán észre sem vették, de már nem is a Tescóban vásárolnak.

A forradalom, ami a szemünk előtt zajlik

A változás leglátványosabb példája Debrecenben figyelhető meg, ahol a köznyelvben még mindig "Tescóként" emlegetett Kishegyesi úti és reptéri áruházak valójában már egy teljesen új cég, a Shopland bevásárlóparkjában működnek. A jelenség nem egyedi: a Shopperpark Plus nevű cégcsoport 2022-ben országszerte 14 Tesco áruházat vásárolt fel, hogy Shopland néven egy teljesen új koncepciót valósítson meg.

A modell lényege, hogy a korábban egybefüggő, gigantikus Tesco hipermarketek területét feldarabolják. Maga a Tesco élelmiszerüzlet egyre kisebb helyre húzódik vissza, a felszabaduló hatalmas területeken pedig más, népszerű márkák nyitnak üzleteket.

Debrecenben például a Tesco mellé már beköltözött a Jysk, a Praktiker, a SportDirect és a Koton is és hamarosan egy Euronics is nyílik. A cél, hogy a vásárlók egy helyen, kényelmesen intézhessék a napi és heti bevásárlásaikat, az élelmiszertől a lakberendezésen át a ruházati cikkekig.

Már nem a Shopland van a Tescóban, hanem a Tesco a Shoplandben

Ez a stratégia egy alapvető fordulatot jelez a kereskedelemben. Míg korábban a Tesco volt a "mágnesbérlő", ami vonzotta a kisebb üzleteket a bevásárlóközpontba, mára a helyzet megfordult. A Tesco maga is csak egy lett a sok fontos üzlet közül a Shopland bevásárlóparkon belül. A koncepció lényege, hogy a vásárlók ne csak élelmiszerért térjenek be, hanem egy komplex vásárlási élményt kapjanak, ahol drogéria, könyvesbolt, éttermek és divatüzletek is várják őket.

A Shopland cég Csehországban és Szlovákiában is jelen van, ami azt mutatja, hogy egy nemzetközi trendről van szó. A hipermarketek kora, ahogy azt a 90-es évek végén megismertük, lassan a végéhez közeledik.

Mit jelent ez a vásárlóknak?

A változás a vásárlók számára egyértelműen előnyös. A korábbi, sokszor kihaltnak tűnő, hatalmas eladóterek helyett egy nyüzsgő, modern bevásárlópark jön létre, ahol sokkal szélesebb a kínálat. Bár furcsa lehet megszokni a gondolatot, hogy a "Tescóba" menet valójában egy Shoplandbe lépünk be, a kényelem és a nagyobb választék valószínűleg hamar feledteti a régi beidegződéseket. A Tesco tehát nem tűnik el, csak átalakul: egy gigantikus mindenesből egy lesz a sok specializált üzlet között.

Azon gondolkodtak már miért van jobb ára a sajátmárkás termékeknek? Érdemes megnézni a következő videót, mert sok kérdésre és érdekességre választ találhatunk benne: