promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
A MÁV legnagyobb titkára derült fény, egy utas leplezte le

A MÁV legnagyobb titkára derült fény, egy utas leplezte le

Borítókép:  Profimedia
Belföldi hírek
Kategória fejléc

A MÁV június 1-jén vezette be új visszatérítési rendszerét, amely szerint 20 percet meghaladó késés esetén az utasok visszakaphatják jegyük árának felét. Az első három nap alatt a MÁV 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét, összesen 10 millió forint értékben . Azonban az utasok közösségi médiában kifejezett elégedetlensége továbbra is fennáll, különösen a rendszer bonyolultsága és a késések gyakorisága miatt.

Nem akármilyen hozzászólás kavart felálló port az egyik, mára már szokásossá vált panaszáradat alatt a MÁV hivatalos közösségi oldalán. A poszt, ami alatt sorra gyűltek a kimaradt járatok, a késések, és az utasok dühös kommentjei, egyetlen kérdés miatt vált igazán népszerűvé.

Annak, akinek vármegye bérlete van, hogy is van ez a visszatérítés késés miatt? Mert akkor én már milliomos lennék.

A komment szinte pillanatok alatt egy tucat reakciót kapott, sokan röhögtek, mások vérkomolyan bólogattak. Mert hát tényleg: ha minden késés után pénz járna, nem lenne olyan rossz üzlet a mindennapos vonatozás.

A valóság viszont nem ilyen egyszerű.

Bérletesek, figyelem: létezik visszatérítés, de nem úgy

A MÁV oldalán egyébként tényleg szerepel a visszatérítési lehetőség a vármegye- és országbérlettel utazók számára is – csak épp nem forintban, hanem egy tíz százalékos kupon formájában. A rendszer így működik:

Be kell olvasni a bérletet a MÁV appban. 
Ezután legalább öt különböző alkalommal kell dokumentálni, hogy a vonat 20 percet vagy annál többet késett.
Ha ez megvan, az app automatikusan kiállít egy 10%-os kupont, amit a következő bérletvásárlásnál lehet beváltani.

Papíron korrekt, a gyakorlatban viszont a visszajelzések alapján nem ennyire zökkenőmentes. Már csak azért sem, mert sokan nem is tudnak erről a lehetőségről, vagy ha igen, akkor sem rögzítik minden alkalommal a késéseket.

Kétmilliárdos visszatérítési keret: ez lenne az ösztönző?

A MÁV idén nyáron kétmilliárd forintos keretet különített el a visszatérítések fedezésére. A rendszer bevezetésének célja a MÁV szolgáltatásainak javítása és az utasok elégedettségének növelése. Az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV-csoport közös vállalása alapján a rendszer célja, hogy csökkentse a 20 percen túli késések arányát a jelenlegi 10%-ról 4-5%-ra.