promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Elárulta legnagyobb titkát a Foodora, erre a számra nem gondoltál volna

Elárulta legnagyobb titkát a Foodora, erre a számra nem gondoltál volna

Borítókép:  Profimedia
Belföldi hírek
Kategória fejléc

Feltűnőek a városban, mégis van valami, amit szinte senki nem tud róluk – most végre lehull a lepel erről a titokról.

Budapesten nincs olyan nap, hogy ne szaladna el mellettünk legalább egy rózsaszín dobozos bringás vagy robogós. A Foodora futárai már a városi tájkép szerves részei lettek – ha nem is tudjuk pontosan, ki szállítja ki a vacsoránkat, azt biztosan látjuk, honnan jött. A futárszolgálat színvilága legalább annyira karakteres, mint a piaci jelenléte: feltűnő, gyors, terjeszkedő.

A gyorskereskedelem, vagyis az azonnali kiszállítás szektora az elmúlt években óriásit nőtt, de a Covid miatti berobbanás után már a racionalizálás időszakát éljük. A cégek a növekedés hajszolása helyett egyre inkább a profit felé navigálnak. És a Foodora sem kivétel. Garay Péter, a cég ügyvezető igazgatója szerint most már a fenntartható ökoszisztémán van a hangsúly – pénzügyileg is.

A biciklin túl: stratégia, racionalizálás, új piacok

A Foodora nemcsak ételszállításban nyomul: már nem csak pizzát, hanem öblítőt is hoznak, ha kell. A piaci jelenlét viszont egyáltalán nem csak a boltok számáról szól, hanem arról is, ki teker a megrendeléssel.

A köztudatban a Foodora-futárok képe még mindig egy tipikus, pesti bringás srác, de a valóság mára sokkal színesebb lett.

Miközben a hazai vásárlók még mindig egy kicsit kétkedve néznek a kényelmi szolgáltatásokra, a Foodora csapata folyamatosan alkalmazkodik. Hol a Pennyt vonják be, hol a dark store-rendszert bővítik – de közben zajlik valami a háttérben is. Valami, amiről eddig alig beszéltek.

A nagy titok: kik is valójában a futárok?

A cég ügyvezetője a Forbes cikkében végre megosztotta azt, amit eddig csak belső körök tudtak biztosan:

a Foodora futárainak tíz százaléka külföldi.

Igen, minden tizedik rózsaszín hátizsákos dolgozó nem magyar állampolgár. Ez elsőre nem is tűnik nagy számnak, de ha belegondolunk abba, hány futár cikázik naponta az utakon, világossá válik: Budapest gasztro-infrastruktúrája már most is nemzetközi munkára épül.

A döntés mögött részben a hazai munkaerőpiac változásai, részben a gyors bővülés áll. Mivel a Foodora továbbra is növekszik – csak már nem vad iramban, hanem okosan –, a munkaerőigény is stabilan magas. És ahogy a vendéglátásban vagy az építőiparban, úgy itt is egyre inkább a külföldi dolgozók jelentik a megoldást.

A jövőben ez az arány akár még nőhet is, főleg, ha tovább nehezedik a magyarországi toborzás. A cég ugyanakkor fontosnak tartja, hogy a külföldi futárok is megkapják a megfelelő képzést, tájékoztatást és integrációt – nemcsak azért, hogy jó legyen a kiszállítás élménye, hanem azért is, mert ez már nemcsak szolgáltatás, hanem napi rutinná vált sokak életében.

A népszerű youtuber videót is készített arról, hogy néz ki egy futár napja, ha érdekel, hogy kerül az ajtód elé az étel, less be a kulisszák mögé: