promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Komoly harc indult a MÁV és az utasok között, özönlenek a kommentek

Komoly harc indult a MÁV és az utasok között, özönlenek a kommentek

Borítókép:  Profimedia
Belföldi hírek
Kategória fejléc

Új szabály hozott nagy reményeket az utasoknak, de amit most tapasztalnak, az egészen más irányba kezd elmenni.

Fellélegeztek az utasok, de hiába?

Amikor először bejelentették, hogy a MÁV visszafizeti az utasoknak a jegy árának felét, ha legalább 20 percet késik a vonat, sokan fellélegeztek. Végre egy kis igazságszolgáltatás, egy kis jóvátétel az évek óta tartó késésekért. A bejelentés szerint a rendszer automatikus, nem kell könyörögni, magyarázkodni, nyomozni – ha 20 perc felett áll a késés, jön is a visszatérítés.

A bérletesek sem maradtak ki: ha egy adott vonalon harminc napon belül legalább ötször előfordul a 20 perces késés, a következő bérlet ára tíz százalékkal csökken. A MÁV-csoport vezérigazgatója, Hegyi Zsolt nyilvánosan vállalta: körülbelül 2 milliárd forintot különítettek el erre az intézkedésre, és elmondása szerint még akkor is fizetnek, ha nem saját hibájukból csúszik a menetrend.

Az utasok kételkednek

A hír hallatán sok utas kezdett figyelni: mikor késik a vonat, mennyivel, mit ír a MÁV+ applikáció. Azonban hamar kiderült, hogy a hivatalos számok és az utasok órái nem mindig ugyanazt mutatják. A Facebookon, főként a MÁV saját posztjai alatt, egyre több panasz jelent meg: olyan beszámolók, ahol a valóság szerint a vonat 23 percet késett, de a rendszer mégis csak 18-at regisztrált.

„Halkan mondom, hogy ma a Helikon IR, 23 percet késett. Nincs semmi tájékoztatás a MÁV+ appban. Hivatalosan 18 perc volt a késés...”

– írta az egyik utas egy poszt alá, amire sok hasonló komment érkezett. Az utasok nem értik, miért tűnik el pár perc a rendszerben, és hogyan fordulhat elő, hogy egy vonat, amit mindenki késve látott beérkezni, a nyilvántartásban mégis csak kis csúszással szerepel.

Kommentháború és növekvő bizalmatlanság

A vasúttársaság hivatalos oldalainál szinte minden poszt alatt megjelennek azok az utasok, akik próbálják érvényesíteni a jogaikat, reklamálnak, vagy legalább szeretnék megtudni, mi alapján dől el a késés hivatalos mértéke. Többen azt állítják, hogy a rendszer következetesen épp annyival „mér kevesebbet”, hogy ne kelljen fizetni. Az utasok egy része már-már összeesküvés-elméletet sejt a háttérben, míg mások „okos trükközésnek” nevezik a gyakorlatot.