
3 méteres óriás szaladt át a MÁV egyik járata előtt, sokkot kapott a mozdonyvezető
Olvass tovább...
Új szabály hozott nagy reményeket az utasoknak, de amit most tapasztalnak, az egészen más irányba kezd elmenni.
Amikor először bejelentették, hogy a MÁV visszafizeti az utasoknak a jegy árának felét, ha legalább 20 percet késik a vonat, sokan fellélegeztek. Végre egy kis igazságszolgáltatás, egy kis jóvátétel az évek óta tartó késésekért. A bejelentés szerint a rendszer automatikus, nem kell könyörögni, magyarázkodni, nyomozni – ha 20 perc felett áll a késés, jön is a visszatérítés.
A bérletesek sem maradtak ki: ha egy adott vonalon harminc napon belül legalább ötször előfordul a 20 perces késés, a következő bérlet ára tíz százalékkal csökken. A MÁV-csoport vezérigazgatója, Hegyi Zsolt nyilvánosan vállalta: körülbelül 2 milliárd forintot különítettek el erre az intézkedésre, és elmondása szerint még akkor is fizetnek, ha nem saját hibájukból csúszik a menetrend.
Olvass tovább...
A hír hallatán sok utas kezdett figyelni: mikor késik a vonat, mennyivel, mit ír a MÁV+ applikáció. Azonban hamar kiderült, hogy a hivatalos számok és az utasok órái nem mindig ugyanazt mutatják. A Facebookon, főként a MÁV saját posztjai alatt, egyre több panasz jelent meg: olyan beszámolók, ahol a valóság szerint a vonat 23 percet késett, de a rendszer mégis csak 18-at regisztrált.
„Halkan mondom, hogy ma a Helikon IR, 23 percet késett. Nincs semmi tájékoztatás a MÁV+ appban. Hivatalosan 18 perc volt a késés...”
– írta az egyik utas egy poszt alá, amire sok hasonló komment érkezett. Az utasok nem értik, miért tűnik el pár perc a rendszerben, és hogyan fordulhat elő, hogy egy vonat, amit mindenki késve látott beérkezni, a nyilvántartásban mégis csak kis csúszással szerepel.
A vasúttársaság hivatalos oldalainál szinte minden poszt alatt megjelennek azok az utasok, akik próbálják érvényesíteni a jogaikat, reklamálnak, vagy legalább szeretnék megtudni, mi alapján dől el a késés hivatalos mértéke. Többen azt állítják, hogy a rendszer következetesen épp annyival „mér kevesebbet”, hogy ne kelljen fizetni. Az utasok egy része már-már összeesküvés-elméletet sejt a háttérben, míg mások „okos trükközésnek” nevezik a gyakorlatot.
Olvass tovább...