promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Lecsapott az EU a magyarok kedvenc boltjára

Lecsapott az EU a magyarok kedvenc boltjára

Borítókép:  Profimédia/Illusztráció
Belföldi hírek
Kategória fejléc

A magyaroknak semmi baja nem volt, de az EU beleszólt: Nem működhetnek ilyen formában tovább.

A pandémia óta nagyon megváltoztak az embere vásárlási szokásai és ez a tendencia bizony kis hazánkban is megfigyelhető. Míg korábban lesétáltunk a boltba és megvettük, amit akartunk (sőt, ha az éppen nem volt az adott helyen kapható, akkor még kutyagolni is képesek voltunk azért, hogy a terméket a két kezünkkel megfoghassuk, megnézhessük, felpróbálhassuk), mára nincs olyan dolog, amit ne rendelhetnénk meg néhány kattintással a nappalink kényelméből. Igaz ez az élelmiszerekre, az utazásokra, a technikai kütyükre, ruhákra, illatszerekre, de az online társkeresőkre gondolva még a párkapcsolatokra is.

Óriási a verseny, így a boltoknak ki kell tűnniük a hatalmas kínálatból.

Ilyenkor pedig sajnos még a legnagyobb gigacégek is hajlamosak tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot alkalmazni, hogy minél hamarabb, minél nagyobb vásárlásra ösztönözzék az ügyfeleiket. Mit is takar ez a gyakorlatban?

Amikor egy cég hamisan hirdeti meg akciót, az eredeti ár magasabbra emelésével.

Nyomásgyakorlásként feltűnő visszaszámlálókat használ, amelyek azt az érzetet keltik a vásárlóban, hogy azonnal döntenie kell.

Nem egyértelmű, hogy elégedetlenség esetén hogyan és milyen feltételek vonatkoznak a visszaküldésre és az áruk visszavételére.

Trükköznek a termékleírásokkal és nem érthetően fogalmazzák meg a pontos információkat. 

Az ügyfélszolgálat nehezen, vagy alig elérhető, így a kérdések feltétele és a panaszfelvétel akadozó.

A magyarok egyik kedvenc boltját éppen ezekkel vádolták meg, mutatjuk miről is van szó.

Az EU szerint a Shein tisztességtelen kereskedelmet folytat.

Az Európai Bizottság nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságokkal közösen folytatta le a vizsgálatot és megállapította a szabálysértéseket, amelyek elhárítására egy hónapot kapott a kínai székhelyű cég. Amennyiben a határidő lejárata után sem mutatkozik javulás, abban az esetben bírságot szabnak ki a webáruházra, ahonnan naponta több ezren rendelnek árut.

Az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályok mindenkire vonatkoznak, erről Michael McGrath jogállamiságért és fogyasztói jogokért felelős uniós biztos nyilatkozott: „Nem fogunk visszariadni attól, hogy az e-kereskedelmi platformokat felelősségre vonjuk, függetlenül attól, hogy hol van a székhelyük.”

Korábban már a Temu is a figyelem kereszttüzébe került, legutóbb pedig az keltett nagy felzúdulást, hogy egyes termékekben mérgező anyagokat találtak. Ennek ellenére mégis két elképesztően nagy forgalmat bonyolító online kereskedésről van szó, melynek termékeiről naponta több ezer videó kerül fel  különböző portálokra:

Mi is pontosan a Shein?

A Shein egy kínai székhelyű online divatóriás, amely a világ egyik legnagyobb, gyorsan növekvő e-kereskedelmi platformjává vált. Az 2008-ban indult vállalkozás először a nők számára készült ruházati termékekkel hódította meg a piacot, de mára kiterjedt férfiakra, gyermekekre, kiegészítőkre, cipőkre, sőt otthoni dekorációs termékekre is. Az online vásárlói élmény gyors, kényelmes, és a cég folyamatosan alkalmazkodik a legújabb divatirányzatokhoz: A Shein rendkívül gyorsan reagál a divat változásaira. A hagyományos divatipari modellektől eltérően, ahol a szezonok előre meghatározottak, a Shein valódi gyors divatot (fast fashiont) kínál, ami azt jelenti, hogy az új kollekciók gyorsan, akár hetente frissülnek. Az online platform az adatokat és vásárlói visszajelzéseket is figyelembe véve igyekszik mindig a legújabb trendeket követni, így a vásárlók mindig friss és aktuális termékeket találhatnak az oldalon.

A cég nemcsak alacsony árakkal, hanem személyre szabott hirdetésekkel is célozza a fiatal fogyasztókat, akik a közösségi médián aktívan követhetik a legújabb ajánlatokat. Az influencer marketing is kiemelt szerepet kapott a Shein stratégiájában: sok Instagram- és TikTok-sztár népszerűsíti a termékeket, ami még inkább növeli a márka elérhetőségét.

Forrás: Dívány, Euronews, wikipedia