
Katasztrofális hír jött a magyar autósoknak, ez mindenkinél kiveri a biztosítékot
Olvass tovább...
Két kategóriába tartozhatnak ettől a dátumtól a legveszélyesebb közlekedők.
Az egyik, ha nem a legnagyobb veszélyes forrás ma Magyarországon az elektromos rollerek és gazdáik időnként már-már garázda hozzáállása a józan észhez és a KRESZ alapelveihez. Természetesen kár lenne démonizálni ezt az egyébként roppant hatékony, a városi forgatagban is igenis hasznos közlekedési eszközt. Mégis sokan használják azt teljesen felelőtlenül, és a köz veszélyeztetésével. Számos baleset történik akár országszerte is az elektromos rollerek "pilótái" miatt, legyen szó vagyoni kárról, vagy akár személysérülésről is.
Olvass tovább...
Ha nem is túl gyorsan reagálva, de a törvényalkotók végre megmozdultak, és a KRESZ átírásával komolyan foglalkozva végre gátat szabhatnak a rolleresek jelentette őrületnek. Ugyanis hemzseg az internet a beszámolókról, hogy csak a fővárosban hány járdán vagy közúton elszenvedett vagy éppen okozott baleset résztvevői enne a modern járgánynak a tulajdonosai. Örömteli, hogy erőteljes szabályozás fog életbe lépni, még, ha nem is a holnapi naptól. Azonban a hírek szerint már jövőre, 2026-tól véget érhet a teljesen felelőtlen száguldozás és szlalomozás az autósok és a gyalogosok között.
Igaz, más kérdés, hogy mekkora erőforrása lesz az államnak a szabályok betartatására, a közlekedésben elektromos rollerrel résztvevők ellenőrzésére. A hivatalos részletek már kikerült az említett két kategória szerint, és bár kétséges a szabályok betartásának bevasalása, mégis örömteli a törekvés.
A kis teljesítmény felső sebességhatára 25 kilométer/órás lesz, bár húsznál többel lakott területen belül, közúton sem haladhatnak, valamint a járdán már csak tízzel. 12 éves kortól lehet legálisan közlekedni ezzel a járművel, de az első két évben, tehát 14 éves korig csak rendszeresített kerékpáros sisakkal a hatásos védelem érdekében.
Olvass tovább...
A nagy teljesítményű elektromos rollerek felső sebességhatára 45 kilométer/óra lehet. Csak az az állampolgár használhatja a forgalomban, aki már betöltötte a 14. életévét, és a további fontosabb szigorítás révén a segédmotorokra vonatkozó szabályok érvényesek rájuk. Szerencsére 2026-tól már a járdára sem lesz ezekkel a kategóriájú gépekkel szabad felmenni, csak úttesten vagy lakott területen kívül kerékpárúton csökkentett sebességgel közlekedhetnek.
Apropó, és mindezt is csak kötelező felelősség biztosítással tehetik majd meg!
Világrekord sebességgel szegte meg a szabályokat egy magyar rolleres: