promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Váratlan siker, magyar boltról beszélnek még külföldön is - Repkednek a milliárdok

Váratlan siker, magyar boltról beszélnek még külföldön is - Repkednek a milliárdok

Borítókép:  Profimedia
Belföldi hírek
Kategória fejléc
Promotions

Már idegenben is a magyarországi forintmilliárdokról cikkeznek, határ a csillagos ég?

A komoly magyarországi adóterhek ellenére is elismerő szavakkal ír a nagy kontinentális szakportál, az European Supermarket Magazine a Spar honi helyzetéről. A tavalyi pénzügyi évben 4,8 százalékkal, immár rekordot jelentő 1111 milliárd forintra nőtt a cég bruttó bevétele nálunk. Ebből egészen szerénynek tűnő összeget, 5 milliárdot lényegében azonnal visszaforgattak a fejlesztésekbe: két új Spar nyitott Békéscsabán és Hajdúböszörményben, valamint megújult és modernizáláson esett át kilenc Interspar, és hét lokális szupermarketük is.

Beruházásokat hajtott végre a Spar vidéken is, aminek köszönhetően egy-egy bicskei és perbáli húsfeldolgozó üzem is megnövelhette kapacitását, továbbá korszerűsítésre került a szintén a holland eredetű bolthálózat üllői élelmiszerüzeme is. Az ESM álmélkodva beszámolt arról, hogy a kiskereskedelmi szektor kihívásai ellenére is képes volt 652 üzletre szert tenni a Spar a tavalyi év végére, ami hozzájárult az egész hálózatuk 165,7 milliárd forintos forgalmához.

Ebből a 652 egységből 282 szupermarket, 29 City Spar illetve 36 Interspar gyarapítja a cég éves nyereségét.

A szakportál továbbá kiemeli, hogy Magyarországon nagy jelentőséggel bír mind a hazai áruk, mind a sajátmárkás termékek forgalma, amelyek között hatalmas az átfedés. Ugyanis kimutatásra került, hogy csak tavaly 400 új élelmiszer-, kozmetikai és háztartási tisztítószerrel bővült a Spar címkés termékek palettája, amely így már több, mint 4500 különféle árut számlál egy nem létező listán.

A Spar Magyarország a hazai termékeket illetően bővítette kínálatát, és tovább generálta a súlyos forint milliárdok megszerzését.

Régiók Kincsei projektjének köszönhetően 119 magyar beszállítóval működnek együtt, így biztosítva több száz külsős munkavállalónak lehetőséget a munkaerőpiacon. A Spar ezzel a megmozdulásával több, mint 573 különféle, ilyen árut kínál az üzletek polcain. Az ESM még megemlíti azt is, hogy a környezetterhelés, valamint a logisztikai költségek terén is előrelépett Magyarországon. A Spar ugyanis csak a 2024-es évben 150 tonna műanyag fóliát hasznosított újra, amelyekből jellemezően újrafelhasználható bevásárlótáska készült az ügyfelek kényelme és a tudatosság oltárán. Az összecsukható, újrafelhasználható speciális IFCO ládákkal pedig a szállításban és az üzletek esztétikájában sikerült új, előremutató irányt felvenniük.

A honlap elsősorban a Portfólióra mutogat, mint információ forrás, és a magyar weboldalt említi, akik szerint egyelőre még nem nyilvános, hogy a korábbi évek veszteségeit követően mennyire sikerült mérsékelnie a Sparnak az itthoni pénzügyi bukását. Írják, hogy a cég 30 milliárd forintos veszteséget könyvelt el korábban a lakossági különadó miatt, amely korábban 2026-ig meghosszabbításra került a kormány döntése által. A szakértők mégis bíznak benne, hogy ennek eltörlésre esetén fellendül a verseny a vásárlók kegyeiért, mintegy ösztönözve a vásárlóerő növekedését.

Így épül meg egy Interspar Magyarországon: