
Nagyot átírták 3 híres magyar város nevét, rá sem ismernél, ha csak az eredetit tudnád
Olvass tovább...
Közölték a pontos időpontokat, az érintett polgármesterek tajtékzanak a több tonnás elemek hibája miatt.
Már hetekkel ezelőtt hírt adtak róla a vidéki médiatermékek, miszerint komolyabb lezárásra lehet számítani az egyik legnagyobb és leglátványosabb dunai hidat illetően. Akkor végül tévesnek bizonyultak azok az információk, hogy ideiglenesen megszűnhet az összeköttetés Magyarország keleti és nyugati fele között autópálya-minőségben hazánk középső szakaszán. Azonban sajnos el kell, hogy áruljuk, az idei nyár nagyon kellemetlen lehet az autózok és fuvarozók számára, ha Bács-Kiskun és Fejér vármegyék között szándékoznak vezetni.
Olvass tovább...
A Duna a jelenlegi számítások és kutatások szerint a világ harmincadik leghosszabb folyója, nagysága igazán "csak" Európában jelentős. A Németországban induló folyó a Fekete-tenger romániai szakaszán ér véget, hivatalosan 2888 kilométernyi, országok sokaságát felölelő kanyargása végén. Cikkünket illető érdekesség, hogy összesen 342 darab híd ível át rajta, és van olyan, ami alig 25 méteres, de vannak több kilométer hosszúságú átkelők is a Duna felett.
Olvass tovább...
A folyó egyik büszkesége, és szintén hosszú hazai darabja a Dunaújvárost az ország keleti felével átkötő hídja, a Pentele. A hosszú évtizedekig csak várt és vágyott híd 1682 méter hosszan feszül a Duna és ártere felett, teszi mindezt ráadásul kétszer kétsávos autópályahídként. Nevét a korábban az egykori Dunapentele nevű ősi magyar faluról kapta, melynek
A Magyar Koncessziós Infrastruktúra-Fejlesztő Zrt.friss híre szerint végül mégis bekövetkezik idén a helyiek, az ingázók legnagyobb félelme, és ha csak egy hónapra is, de teljes szélességében lezárásra került a Pentele-híd. Ugyanis hiába került alig 18 éve átadásra, máris korszerűsítésre szorul. Az információk szerint nem tragikus az igazából öt híd szakaszt magába foglaló átkelő állapota, de találtak rajta olyan hibákat, amiknek orvoslására lényegében azonnali szükség van:
„A 2007-ben átadott szerkezeten legutóbb 13 éve cseréltek sarut. Az eltelt időszakban a rendszeres hídvizsgálatok során, a dilatációknál a forgalom biztonságát kis mértékben zavaró, de nem veszélyeztető meghibásodást észleltek a szakemberek. Az egyes szerkezeti elemek esetében olyan rendellenességeket tapasztaltak, amelyek a meglévő saruk várható élettartamát kedvezőtlenül befolyásolják. Ezért az idei évben több saru, valamint a dilatációs szerkezet cseréje is szükségessé vált, a mintegy 10.400 tonnás Pentele hídon. A hídpillérek és a hídszerkezet között található saruknak ezt a súlyt kell biztonságosan megtartaniuk úgy, hogy közben biztosítaniuk kell a híd szabályozott mozgását is. Fontos hangsúlyozni, hogy a híd jelenleg is biztonságos, stabil állapotú, de mint ahogy minden mérnöki műtárgy esetében, egy hídnál is elhasználódhatnak alkatrészek. Hídjaink átvizsgálását rendszeresen végzik hídmérnök kollégáink.”
A munkák elvégzéséhez a forgalmat három ütemben szükséges korlátoznunk, az alábbiak szerint:
-A déli oldal (jobb pálya, Dunavecse felé), félpályás zárás (1+1 tereléssel): 2025.03.18. – 2025.05.31. között.
-A fenti időszakon belül, április és május hónapban összesen három hétvégén teljes útzárat kell bevezetnünk, hogy a saru- és dilatációcsere előkészítő munkálatait elvégezhessük. A lezárások pontos időpontjáról időben és előre fogjuk tájékoztatni az utazóközönséget.
-Az északi és déli pálya esetében is teljes zár lesz: 2025.06.01. – 2025.06.30. között.
-Az északi oldal (bal pálya, Dunaújváros felé), félpályás zárás (1+1 tereléssel): 2025.07.01. – 2025.08.31. között.
-Ezért a híd várhatóan június 1.-től június 30.-ig teljes szélességben le lesz zárva. A terelőutat Dunaföldvár felé jelöltük ki, tehát a folyón átkelni a lezárás ideje alatt Dunaföldvár és Solt között, az 52-es főúton lehetséges.
Értesüléseink szerint a környékbeli polgármesterek a híd nyári lezárása miatt a vállalkozókkal egyetemben őrjöngenek, káoszt emlegetnek, ugyanis a dunaföldvári kerülő pénzbeli és időbeli terhet is jelent a vállalkozások és az ingázást választó munkavállalók számára is. Egyes netes kommentek pedig azt írják, már az elmúlt egy-két évben is állandó gyanús lezárások és terelések érintették a híd egyik-másik végét, okoztak káoszt. Vajon mi lehet ez a nagy kapkodás a nyári csúcsidőszakra igazítva? Vajon tényleg csak karbantartó felújításról van szó?
Döbbenetes videó, ahogy éppen a helyére állítják a Pentele-híd központi elemét 2007-ben:
Forrás: MKIF.hu