.jpg?crop=1698,700,-1,23&width=386)
Ebből cunami lesz – Magyar Péter példátlan bejelentést tett
Olvass tovább...
Szakember mutatta meg, mi a legnagyobb baj a több évtizede álló felüljárókkal.
Budapesten rengeteg felüljárót építettek, amivel megkönnyítették az autósok, a tömegközlekedést használók, valamint a gyalogosok életét is, csakhogy mostanra egy részük teljesen elhasználódott.
A legnagyobb probléma a karbantartás hiánya, és mint látszik is, annak ellenére is hatalmas terhelésnek vannak kitéve, hogy több helyen már betondarabok hullanak le, a vasalat pedig az időjárás viszontagságainak kitéve rozsdásodik.
Olvass tovább...
A javítás sokszor szakszerűtlen és csupán a leglátványosabb hibákat fedik el vele, amit a SzakiEllenőr YouTube csatornán is bemutattak. Mint írta, a felüljárók egy része már közel 70 éve állnak, ám a vasbeton szerkezetek egyre rosszabb állapotban vannak, a vasak kilógnak, a szerkezet pedig folyamatosan gyengül.
Hogy milyen következményekkel járhat ez, abba talán jobb nem belegondolni, hiszen akár súlyos balesetek is bekövetkezhetnek, de az is pont elég, ha ráesik egy betondarab a közelben álló vagy elhaladó járművekre.
Sokszor a járókelők feje fölött is lyukak tátonganak a vasbeton szerkezetben, amiket egyébként lehetne szakszerű módon javítani. Ez ritkán sikerül, és bár a videó szerint néhol alkalmaznak a kilátszó vasaknál korróziógátlót, ez csupán rövidtávon jelent megoldást a problémára.
Olvass tovább...
Persze az nem várható el, hogy 50 éve épített szerkezeteknél számon kérjük az akkori technológiák alkalmazását, a javítások ma már elkerülhetetlenek, hogy ne történjen katasztrófa. Az EU egyébként ma már szigorúan szabályozza nem csupán a teherbírást, de az időjárásnak való ellenállást is, hiszen egy felüljárónak vagy hídnak akár 100 évet is ki kell bírnia.
Egy felújítás persze irdatlan összegekbe kerül és jelentősen akadályozza a közlekedést is, hatalmas dugókat okozva, ám ezeken már nem lehet spórolni – elég csak megemlíteni a Népliget felüljáróját, amely már azzal komoly fejfájást okozott Budapest közlekedése számára, hogy korlátozták rajta a közlekedést, és bár 2035-ig kitolták a használati engedélyét, sokáig már nem lehet halogatni a munkálatok megtervezését és kivitelezését.