
Magyarországtól több ezer kilométerre bukkantak rá a MALÉV pilótafülkéjére, a relikvia mögött hihetetlen rajongás áll
Olvass tovább...
Az ott dolgozókat is hirtelen érte a súlyos döntés, ami mindent megváltoztatott a hazai légiközlekedésben.
Mindenki emlékszik még a Malév-ra, nem volt olyan régen, amikor a kék orrú gépek szelték Magyarország és a világ légterét. Bár főleg a belsőbb körökben már régebb óta ismert volt hogy elég nagy problémák vannak a nemzeti légitársaság fenntartása kapcsán, mégis szinte sokkolta az országot, amikor napra pontosan 13 évvel ezelőtt a hajnali órákban az a hír érkezett, hogy a Malév csődöt jelentett.
A döntés annyira hirtelenül jött, hogy az ott dolgozók sem tudtak róla, volt olyan pilóta, aki éppen úton volt a munkahelyére, és a lány a hívta fel a csőd hírével, amit először nem is hitt el neki, ám mire beért a repülőtérre, addigra egyértelművé vált, hogy valami nagyon nincsen rendben.
A leállás azonnali volt, a munkatársaknak pedig órákon belül el kellett hagyniuk a repülőteret, ezzel az is eldőlt, hogy 66 év után megszűnt a magyar légitársaság. Utolsó járata, az MA745-ös lajstromjelű Boeing 737-ese Helsinkiből indulva landolt Budapesten.
Olvass tovább...
Később kiderült, hogy a leállás idejére már 170 milliárd forintos tartozást görgetett maga előtt a légitársaság, fizetésképtelenségét pedig jól példázta, hogy az előző éjjel Tel-Avivból érkező járatát már ki se szolgálták a repülőtéren, ugyanis azt előre ki kellett volna fizetni, amire a Malév már képtelen volt.
A helyzet a pilótákat is váratlanul érte, volt aki alig néhány évvel a nyugdíjazása előtt veszítette el az állását több évtizednyi szolgálat után, és csak külföldön lett volna lehetősége elhelyezkedni, amit abban az életkorban már nem szeretett volna bevállalni, pláne nem egy távoli országban.
Olvass tovább...
Az Aeropark szomorú visszatekintésében szó esik arról is, hogy miként vitték el szinte azonnal Ferihegyről a lízingelt Boeingeket, és hogy melyik volt az utolsó Malév gép, amelyik még felszállt a magyarországi kifutópályáról.
Habár a légitársasági immár 13 éve megszűnt, az egykori dolgozók emlékezetében élénken élnek a kedves emlékek, mint arra Leposa Attila és lánya, Edina is visszatekintett. Hogy lesz-e újra magyar légitársaság, az továbbra is nagy kérdés, próbálkozások mindenesetre voltak, elég csak megemlíteni a kérész életű Sólyom Hungarian Airways-t, amiből a nagy felhajtás ellenére végül semmi nem lett.