promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Ezért kellett kényszerleszállást végrehajtania Ferihegyen egy WizzAir gépnek, toxikológiai vizsgálat is történt

Ezért kellett kényszerleszállást végrehajtania Ferihegyen egy WizzAir gépnek, toxikológiai vizsgálat is történt

Borítókép:  Profimedia / illusztráció
Belföldi hírek
Kategória fejléc
Promotions

Ezért kellett kényszerleszállást végrehajtania Ferihegyen egy WizzAir gépnek, toxikológiai vizsgálat is történt.

Kényszerleszállást csak a legvégső esetben kérnek a pilóták, kizárólag súlyos vészhelyzet esetén van rá lehetőség. Az ilyen eseteket mindig alapos kivizsgálás követi, melyből kiderülhet, hogy mi okozta a bajt és igyekeznek megoldást találni, hogy megakadályozzák az újbóli bekövetkeztét.

Sokszor még az utasok sem tudják meg, hogy mi volt az oka a repülőút megszakításának, ezeket a legtöbbször csak alapos elemzések után állapítják meg, ám most egy a YouTube-ra feltett rádióbeszélgetésből kiderült, hogy miért kellett kényszerleszállást végrehajtania még augusztusban a WizzAir egyik Airbus A320-asának.

Ahogy arról a Tudásmorzsák a repülésről csatorna beszámolt, a WizzAir Malta által üzemeltetett, HA-LWM lajstromjelű utasszállító a magyar légtérbe lépve riasztó üzenetet küldött a légiforgalmi irányításnak. Ebből kiderült, hogy a fedélzeten füstszerű szúrós szagot érzett a személyzet.

Ezt követően Ferihegyre kértek kitérést, majd kisvártatva jött az újabb üzenet, hogy már két stewardess is rosszul érzi magát a nem meghatározható, légkondicionálóból áradó szag miatt. A kényszerleszállás végül eseménytelenül lezajlott, és senkinek nem esett bántódása, azonban elővigyázatossági okokból a személyzetet a repülőtéri mentőszolgálat munkatársai megvizsgálták.

Ennek során a füstmérgezést kizárták, ám további kivizsgálásra kórházba szállították őket, ahol a toxikológiai vizsgálat után kiengedték a személyzetet. Az utasok az incidenst követően cseregéppel folytathatták az utazásukat – áll a beszámolóban.

Ez történik a kényszerleszállást megelőzően

Mint írta, ilyen esetben az irányító azonnal a legközelebbi repülőtér felé fordítja a gépet, amely haladéktalanul megkezdi a süllyedést. A háttérben mindeközben a tervező-irányító riadóláncot indít, a „várható légijármű-esemény” miatt pedig a tűzoltókat és a mentőket is riasztják.

A vészhelyzet jelzésétől számítva mindössze 20 perccel az Airbus már a kifutópályán volt, így mind a pilóták, mint az irányítók és a mentés összes résztvevője ezúttal is kifogástalan munkát végzett!

A rádiózás itt hallgatható végig: