Újabb váratlan fordulat az Ügyfélkapu ügyében, fontos közleményt adtak ki, a megszüntetés elhalasztását kérik
Olvass tovább...
Mindenkinek elküldték, az Ügyfélkapu megszüntetése miatt figyelmeztették az embereket.
Január közepétől elbúcsúzhatunk az Ügyfélkapu eddig ismert belépési formátumától, hiszen már csak kétfaktoros hitelesítés után lehet majd használni a szolgáltatásokat. Ez elsőre nem tűnik olyan nagy változásnak, azonban rengetegen nem tudják, hogy hogy kell ezt elképzelni, miként kell használni.
Így aztán nem meglepő, hogy az állam mindenki számára kiküldött egy tájékoztatót e-mailben, hogy ne érje őket váratlanul a változás. Ebben megmagyarázták, hogy miért van erre az egészre szükség:
Olvass tovább...
„A felhasználónévvel és jelszóval történő ügyfélkapus bejelentkezési mód az európai uniós szabályozás azonosításra vonatkozó rendelkezéseinek már nem felel meg teljeskörűen, ezért 2025. január 16-tól biztonsági okok miatt megszűnik. Helyette az európai uniós jogszabályok alapján is biztonságosabb Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+-szal – kétfaktoros azonosítással – jelentkezhet be az állami weboldalakon és alkalmazásokba, például a magyarorszag.hu-n, a tarhely.gov.hu-n, az epapir.gov.hu-n vagy egyes önkormányzati portálokon”
- írják
„Ha még nem töltötte le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást vagy nem állította be az Ügyfélkapu+ szolgáltatást, kérjük, mielőbb tegye ezt meg, hogy továbbra is zavartalanul intézhesse az ügyeit”
– tették hozzá.
Habár ez sokak számára valóban segítséget nyújthat, korábban több szakértő sem értett egyet azzal hogy szükséges lenne az Ügyfélkapu eredeti belépési rendszerének megszüntetése. A hivatalos magyarázat szerint ennek legfőképp biztonsági okai vannak, azonban többen úgy vélekedtek, hogy a Digitális Állampolgárság applikációja felé szeretnék terelni a lakosságot, ezzel is tehermentesítve a Kormányablakokat, ahol egyre kevesebb az ügyintéző, akikre viszont egyre több teher hárul.
Olvass tovább...
Hogy mikor teljesedhet ki a Digitális Állampolgárság applikáció és mennyire lesz nehéz az átállás az idősebb korosztály számára, az még rengeteg kérdést tartogat magában. Addig is persze ott lesz még az Ügyfélkapu+, és ha minden jól megy, a DÁP is egyre „okosabb” lesz majd, így idővel végül ténylegesen megtörténhet a digitális átállás az ügyintézésben, ami valahogy így nézhet ki: