A saját számlájáról akart pénzt felvenni a nő, a banki dolgozó arcon röhögte, készpénz helyett egészen mást kapott
Olvass tovább...
Lázár János az indoklásával még a riportert is megfogta.
Az elmúlt napokban a hó megjelenésével együtt ismét az érdeklődés középpontjába került a vasút a haza közéletben, ugyanis számos jelentős késés nehezítette a MÁV vonalain közlekedők mindennapjait.
A fennakadások sokféle okra vezethetők vissza, a vasúti infrastruktúra problémáitól kezdve az időjárási körülményeken át egészen a megnövekedett utasforgalomig.
Négy nappal ezelőtt például a Keleti és Nyugati pályaudvaron, valamint belföldi és nemzetközi járatokon igen jelentős késések alakultak ki - például a Bécsből induló Tisza-Szamos EuroCity például több mint 110 percet késett, míg más nemzetközi vonatok, mint a prágai Metropolitan EuroCity és a Ljubljanából érkező Citadella InterCity, 30-60 perces késéssel érkeztek meg a határállomásokra.
A nemzetközi járatok mellett a hazai vonalakon is elég komoly problémák adódtak: a Kőbánya-Kispest és Ferencváros közötti felsővezeték-hiba például több járat jelentős késését eredményezte.
Olvass tovább...
A MÁV vezetése elismerte, hogy a helyzet igen komoly kihívást jelent a vállalatnak. Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója szerint a vasúti hálózat karbantartása és korszerűsítése elengedhetetlen és már nem lehet sokáig húzni. A problémák egyik oka, hogy a vasúti infrastruktúra elöregedett, és nem tud lépést tartani az utasforgalom növekedésével, amely az ország- és vármegyebérletek bevezetésével rekordszintet ért el, rengetegen használják a tömegközlekedés ezen formáját, amihez a miniszter szerint az is hozzájárul, hogy olcsó a szolgáltatás (a Balatonhoz például idén nyáron több mint 2,5 millióan utaztak vonattal, ami komoly terhelést jelentett az egyvágányú pályákon).
Olvass tovább...
Az ügyben már a legfelső vezetés is megszólalt: Lázár János, Magyarország közlekedési és építési minisztere szerint a Magyar Államvasutaknál (MÁV) tapasztalható növekvő problémák egyik oka, hogy a vasúttársaság egyre több utast vonz a szolgáltatásainak javulása révén.
Akik szoktak vonattal járni, azoknak a véleménye megoszlik. Sokak szerint a szolgáltatások fejlődése látható, például az online jegyvásárlási lehetőségek és a bővülő menetrendi kínálat, de emellett a gyakori késések, a zsúfoltság és az infrastruktúra hibái miatt továbbra is jelentős az elégedetlenség az utazóközönség körében. Lázár János viszont mindenkit megnyugtatott, szerinte a megoldásokhoz türelem kell, és a fejlesztések már folyamatban vannak.
Interjú Lázár Jánossal a magyar tömegközlekedés helyzetéről: