Gigantikus felvásárlásba kezdett a Vodafone és a Digi, százmilliárdos üzletet kötöttek, hatalmas bevétellel kecsegtet
Olvass tovább...
Marokkóból küldenek SMS-t a gyanútlan ügyfeleknek, ami egy furcsa weboldalra vezet.
A telefonszámaink már rég nincsenek biztonságban. Akár ügyelünk arra, hogy ne adjuk meg olyan felületeken, ahonnan kiszivároghat, akár nem, előbb vagy utóbb illetéktelen kezekbe kerülhet. Adják-veszik a számokat az internetes feketepiacon, a cél pedig egyértelmű: adatokat kicsalni az áldozatoktól.
A legnagyobb gond, hogy a mai napig sokan nem veszik komolyan ezeket a fenyegetéseket, pedig valós és komoly problémák származhatnak abból, ha bedőlünk az átveréseknek. Jobb híján a saját telefonunk figyelmeztet arra, hogy spam üzenettel vagy hívással van dolgunk, de még így is vannak olyan próbálkozások, amik átjutnak a rostán.
Olvass tovább...
Ilyen volt az az SMS is, amely a napokban érkezett az egyik szerkesztőségi telefonra, és vélhetően még több ezren megkapták egy furcsa, +212-es előhívó számról, ami egyébként nemzetközi és Marokkóhoz tartozik.
Az üzenetben az alábbi szöveg állt:
„Az összegyűjtött 5340 pontjai lejárati határideje közel jár. Ne vesztegesse el ezt a kiváló lehetőséget. A beváltáshoz látogasson el a … linkre, vagy vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. Köszönjük ügyfélhűségét, hogy a Vodafone-t választotta.”
Senkinek nem javasoljuk, hogy ilyen linkekre kattintson, megnyitva egy külső böngészőből azonban kiderült, hogy egy hamis Vodafone-os oldalra mutat – ez már a címsorból kiderül. Természetesen ellopva a szolgáltató arculati elemeit, egy arra megszólalásig hasonló oldalt alkotva. A szóban forgó linken egy telefonszámot kérnek, ennél tovább mi sem mentünk. Az összes többi navigációs gomb a Vodafone valós oldalára visz tovább, ezzel is megtévesztve az áldozatokat. Ettől függetlenül viszont egyértelműen adathalász próbálkozásról van szó, a legjobb, amit tehetünk, hogy spamnek jelentjük a számot.
Olvass tovább...
Eleve a nemzetközi előhívó már az, a másik a magyartalanul megfogalmazott üzenet, a harmadik pedig a hamis weboldal. Természetesen nincs semmiféle pontgyűjtés, ez is az átverés része, hogy valamilyen jutalommal kecsegtetik az áldozatokat.
A Vodafone egyébként felhívja a figyelmet az ilyen és ehhez hasonló csalásokra, melyeket a nevükben követnek el, ezekkel kapcsolatosan itt találhatunk bővebb információkat – meglepően hosszú a felsorolás, rengeteg módszerrel próbálkoznak az elkövetők.