promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Új trónkövetelő érkezik a magyar autópiacra, az első példányok már szelik az utakat

Új trónkövetelő érkezik a magyar autópiacra, az első példányok már szelik az utakat

Borítókép:  Profimedia/Illusztráció
Autó & Motor
Kategória fejléc

Hosszú élettartam, remek garancia, a magyarok új kedvence lehet: ez jelenleg a legolcsóbb a piacon ebből a fajta autóból. 

A kínai autóipar az elmúlt évtizedben hatalmas átalakuláson ment keresztül és mára a világ élvonalába került, különösen az elektromos járművek fejlesztésében. A nyugati márkákkal szemben sokáig kétkedés övezte a kínai gyártók technológiáját és minőségét, azonban ma már egyre több kínai típus jelenik meg Európa útjain és az előítéletek lassan oldódni kezdenek. Ennek egyik fő oka, hogy ezek a járművek ár‑érték arányban nagyon versenyképesek, modern technológiákat alkalmaznak és gyorsan reagálnak a piaci igényekre. Míg korábban főként az olcsó, belpiacos modellek voltak jellemzőek, mára olyan márkák is megjelentek Európában, amelyek komoly műszaki háttérrel és globális terjeszkedési stratégiával rendelkeznek.

Magyarországon is egyre több kínai autómárka jelenik meg. A BYD már 2023 végén megkezdte itthon az értékesítést és ezt hamarosan további márkák követték, köztük a SERES és a DFSK is. A hazai kínálat bővülésével párhuzamosan nő az érdeklődés ezek iránt a járművek iránt és úgy tűnik a magyar vásárlók egyre nyitottabbá válnak a keleti technológiák iránt.

2025 harmadik negyedévében új szereplő érkezik a piacra: a Leapmotor. Ez a kínai márka nemcsak hazájában épített ki erős jelenlétet hanem 2024-től kezdődően több európai országban is megjelent, főként a Stellantis csoporttal kötött globális együttműködés révén. A közép-európai régióban, így Magyarországon is az Emil Frey Csoport lett a hivatalos importőr, amely nemcsak az értékesítést hanem a szervizhátteret is biztosítja. A bevezetés első lépéseként a Leapmotor két típusát hozza el: a T03 kompakt városi elektromos autót és a C10 középkategóriás SUV‑t.

A magyar piacon történő megjelenés konkrét időpontja 2025 júniusára tehető, amikor az első példányok már megérkeztek az Emil Frey kereskedéseibe. A vásárlók azóta már meg is rendelhették az autókat és a kiszállítás is elindult. Bár a hivatalos magyar árlista még nem nyilvános, a nyugat-európai bevezetés alapján a T03 várhatóan a legolcsóbb új elektromos autók közé tartozik majd, míg a C10 a jól felszerelt, családbarát modellek közé sorolható. Mindkét modell hosszú garanciával, korszerű technológiával és látványos dizájnnal próbálja felvenni a versenyt a már itthon is ismert riválisokkal.

Lássuk a két új szereplőt, ami felforgathatja a magyar autópiacot.

A T03 igazi városi bajnok, aki azt az érzetet kelti, mintha egy ismerős járgányba pattannál be. Kicsi a mérete mégis ügyesen lehet vele manőverezni a szűk utcákban és parkolókban. A lapos, keskeny szerkezet néha hajlamos megcsúszni egy kis domborzaton vagy oldalszél hatására. A gyorsulása alapvetően elég a városi használathoz, autópályán is tartja a tempót a forgalommal bár a gázpedál reakcióján lehet érezni egy kis késést indításhoz. A futómű jól csillapít az alacsony sebességű akadályokon de autópályán találkozhatsz kisebb "pattogásos" érzettel. A kormányzás könnyű de túl finom az igazi visszajelzés hiányzik ami néhányaknak zavaró lehet.

A T03 beltere tágasabbnak tűnik mint várnád a kategóriában és a vezetési pozíció is jó kilátást biztosít. Az érintőképernyős rendszer kényelmes viszont túlságosan nagy mértékben támaszkodik rá az autó ami néha fárasztóvá teheti a kezelést A szélzaj nem túl hallható városban de autópályán már tapasztalható. A biztonsági technológiák kiterjedtek tartalmaz sávelhagyás-figyelmeztetést vészfékezést gyalogosvédelmet és fáradtság-ellenőrzést, de Euro NCAP törésteszt még nincs hozzá. A garancia kifejezetten hosszú négy év vagy 60 000 mérföld az autónak és nyolc év vagy 100 000 mérföld az akkumulátornak ami meghaladja sok versenytársét és okot ad a nyugalomra. Összességében a T03 korrekt városi használatra átlagos gyorsulással kevés zsúfoltsággal és jó belső térrel de a vezetési élmény nem sportos sok képernyő van és hiányzik a pontosabb visszajelzés.

Az autóajánlóból a másik remek modell sem maradhat ki, ez lehet a kínai autók egyik csúcsa, ami felforgathatja az autópiacot.

A C10 SUV más szerepet tölt be a kínálatban hiszen egy tágas középkategóriás családi elektromos jármű. Hosszú, széles kasznija belül valódi térélményt kínál különösen a hátsó lábtér terjedelmes, akár limuzinszerű élményt is ad, sík padlóval hátul. Alapból jól felszerelt: panoráma napfénytető két nagy képernyő bőrözés fűtött–szellőztetett ülések kulcs nélküli nyitás erős audiorendszer 360 fokos kamera és adaptív tempomat. A biztonságot a Euro NCAP ötcsillagos besorolása igazolja kifejezetten erős felnőtteknek és gyermekeknek nyújtott védelemmel. Az ár alacsonyabb versenytársaknál miközben hasonló méretet és felszereltséget nyújt. A WLTP szerinti hatótávolsága a nagyobbik, 69,9 kWh‑s akkuval körülbelül 420 km ami megfelelő egy családnak de vannak hatékonyabb versenytársak akik ennél messzebb jutnak. A töltés DC‑nél maximum 84 kW‑ig gyorsulhat ami elmarad a Tesla vagy a Skoda töltési sebességétől és emiatt egy 10-80 %-os töltés viszonylag hosszú időt vesz igénybe.

A fogyasztása moderált, de hatékonyságban is vannak jobb alternatívák. A csomagtartó alaphelyzetben jellegzetesen nagy 435‑581 liter körül alakul de néhány rivális családi SUV több helyet kínál. A jármű mégis jó térkihasználást nyújt és a hátsó ülések lehajtásával akár ágyként is használható benne a belső tér. A kormányzás kényelmes de nem dinamikus ami családi igényeknek megfelel de nem nyújt élményszerű vezetést szerepét pragmatikus módon tölti be. A kezelőfelület ismét erősen képernyő alapú ami csiszolásra szorul fizikai gombok hiányoznak különösen klímakezelésnél ez zavaró lehet menet közben. A garancia négy vagy 60 000 mérföld az autóra és nyolc év vagy 100 000 mérföld az akkumulátorra ami megbízhatóságot sugall és a Stellantis kereskedői hálózat üzemelteti a szervizeit így háttér is van hozzá. Összegezve a C10 erős térélményt kínál jó felszereltséggel és versenyképes áron de nem kiemelkedő hatótávolságban töltésben vagy vezetési élményben.

Mindkét autó előnye tehát a kedvező ár‑érték arány bőséges felszereltség és hosszú garancia ami mindkét modellt különösen vonzóvá teszi azoknak akiket elsősorban a használhatóság és a praktikum érdekel nem a teljesítmény vagy presztízs. A hátrány a képernyőcentrikusság halk visszajelzések és a vezetést segítő rendszerek néha túlzott jelenléte ami zavarhatja a felhasználót. Ha városi kisautót keresel a T03 jó választás lehet, ha több helyre és családi szállításra van szükség a C10 térbeliségével és rugalmasságával lehet megfelelő.

A T03 a jelenleg elérhető legolcsóbb hazai villanyautó lesz, sokan gondolkoznak most autóvásárláson.

Leapmotor T03, a 7,5 millió forintos villanyautó #leapmotort03 #leapmotor

Posted by Villanyautósok on Tuesday, October 15, 2024